Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: maskinstrik

  1. #1
    berit Gæst

    maskinstrik

    Det ser ud til at nogen her måske har forstand på strikkemaskiner. Sådan en har jeg meget længe overvejet at købe. Men det er svært stof at sætte sig ind i. For det første for at finde ud af hvilken maskine det er fornuftigt at købe´. For det andet for at finde ud af hvor der er gode kurser, - for en der endnu ikke har en maskine. Dvs jeg skal kunne låne én.
    Mon ikke det er klogt at få et kursus før jeg køber.
    Kan nogen her give mig gode råd om dette.

    venlig hilsen Berit

  2. #2
    Silver reed Gæst

    Du kan starte med og leje en


    Hos http://micorbis-shop.dk/?p=p_13
    Finder du så ud af det lige er dig, og vil købe så kan du også det.
    Vil du købe brugt, så skal du lige have i baghoved at Brother stoppede deres produktion for over 10 år siden, og reservedelsgarantien udløber her i 2010.Så går der noget i stykker, så er det ikke sikkert du kan få reservedelen til den.
    Vil du have en helt ny maskine, så er
    http://www.strickapparate.de/
    et godt sted og handle.
    Jeg har købt begge mine Silver Reed der, den sidste en 840 med ripapparat SRP60N, farveskifter yc6 og en opgradering af DesignaKnit 7 til professionel udgaven.
    Med fragt betalte jeg 15.300 kr.
    Jeg forhørte mig i København på samme maskine, her ville den koste mig 25.000 uden farveskifteren.
    Omkring kursus, så kan jeg ikke anbefale FOF i Sakskøbing.
    Jeg har godt nok set på maskinstrik der roser de til skyerne, men dette er ikke min oplevelse.
    Det jeg hørt mest i forbindelse med min maskine, var det kan den ikke.
    Hvorfor gør den nu det??
    Der gik utrolig langt tid med at beregne strikket, så der sad jeg helt uopmærksom, for jeg har jo mit computerprogram der klare den del for mig.
    Lige med uopmærksomhed, så er jeg desværre indrettet så når det ikke er noget jeg har brug for så kniber det med at høre og tage det til mig.
    Men hvis du har brug for at lære og beregne strikket, så kan du sikkert få noget ud af det.
    De er gengangere, og er mere som en strikklub end et kursus.-De samme sidder der år ud og år ind.Selv er jeg ikke indstillet på at betale 500 for en weekend, eller flere tusinde hen over vinteren.
    Jeg manglede noget grundlæggende viden om maskine, og troede jeg kunne erhverve den der.
    Hvis det er en klub man søger, så er den god nok.
    Men som kursus kan jeg ikke anbefale det.
    En side jeg har haft megen gavn af er http://maskinstrik.homepage.dk/
    Her følger en forklaring, og man lære noget. Youtube har også flere sider med gode fif.
    Håber det besvarede lidt af dine spørgsmål.

  3. #3
    JanJac Gæst
    Inden du køber er det vigtigt at du gør nogle overvejelser om hvad det er du vil strikke.

    Der findes finstrikkere, standardstrikkere, mellemstrikkere og grovstrikkere. Vil du strikke norsk strik, strømper, hulmønster eller noget helt fjerde.

    Jeg har 3 maskiner. En gammel Passap duomatic, som er fantastisk især til rib og rundstrik. Den har 5 mm mellem nålene.

    Så har jeg en Brother 864 med ribapparat og hulkort. Den har 4,5 mm mellem nålene, og er rigtig god når der skal laves fine kanter fordi man kan tage ribapparatet af, så det er lettere at komme til. Den kan også rundstrikke, men kræver at ribapparat og hovedapparat er korrekt indstillet i forhold til hinanden, og da maskestørrelsen på de to apparater ikke er inddelt ens, kræver det at man prøver sig lidt frem for at få strikkefastheden ens på begge sider.

    Sidst har jeg grovstrikkeren My Rock, som er simpel at betjene, men også mere manuel. Dertil fåes ikke ribapparat.

    Når du har besluttet dig for hvad du vil bruge maskinen til, kan du pejle dig ind på hvilken type maskine du skal se efter.

    Hvis det er en brugt maskine du søger, skal du når du kommer ud og skal se den tage instruktionsbogen og finde siderne med bilder og beskrivelse at det der følger med maskinen og tjekke at det alt sammen er med. Hvis du efterfølgende skal ud at købe dele kan det blive dyrt.

    Janne

  4. #4
    strikpigen Gæst
    Ja, jeg er lige hjemkommet fra maskinstrik kursus på Lolland, jeg er også den lykkelige ejer af en computerstyret maskine, jeg må sige at hvis man ikke får noget ud af dette kursus hos FOF, så er det måske i virkeligheden ikke strikkemaskiner man har interesse i, fordi jeg har deltaget mange gange, har strikket i mange år men stadigvæk kan man saktens lære noget, det er jo ligeså meget en selv der skal finde ud af at give udtryk for den hjælp man har behov for hos den pågældende lære, så jeg syntes ikke man skal skyde med skabt mod FOF kurserne.

    Jeg vil lige sige at jeg syntes man skal melde sig ind på maskinstrikning.dk, og Fams.dk, og komme på kurserne, jeg er super glad for kurserne, og lære meget.

    Vel mødt til alle søde maskinstriknings piger

    Mvh
    Strikpigen

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg går ikke og tænker på at købe strikkemaskine lige nu. Men hvis jeg skulle have én, så tror jeg nok, at jeg ville spørge en ekspert om at tage med mig. Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle spørge om eller svare på. Jeg er i forvejen computer analfabet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    marion Gæst
    jeg er også netop hjemvendt fra sådanne et kursus i sakskøbing og kan varmt anbefale det, det har bare været rigtig hyggeligt og lærerigt. og alle er bare så hjælpsomme til at hjælpe en igang, så det kan jeg varmt anbefale. det var mit første kursus i weekenden og har ikke meget forstand på at strikke på sådanne en sag men fik masser af hjælp og vejledning.

    selvfølgelig er der nogengange noget ventetid på læreren men hun kan jo også kun været et sted af gange og vi er jo flere på kursus så det er vel hvad man kan forvente..

    men hvis du er interesseret skal du endelig bare tage til sakskøbing skøøøønt kursus og glæder mig så meget til at jeg skal afsted igen...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •