Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Altrernativ til udebelysning og tøsalt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Altrernativ til udebelysning og tøsalt

    Egentlig havde jeg håbet, at vi kunne lave snelygter til 3.a's hjemmebio igår. Men det er den smule sne, vi har tilbage slet ikke egnet til.

    Så kom jeg på at hive mine sommerlanterner ind og gøre rene og sætte fyrfadslys i. "Indkørslen" fra vejen til døren er nemlig meget mørk kl. 18.30 - eller senere for den sags skyld, hvor nogle skulle hentes...

    Men på den anden side, så var fyrfadslys jo lidt bette i det. Pling sagde det så! Forleden, da jeg ryddede julen væk, havde jeg jo gemt rester af bloklys sammen med dem fra sidste år. De kom så i og brænder såmænd hyggeligt derude endnu på denne grå søndag

    Men da jeg satte lanternerne ud gik det op for mig, at jeg havde et andet "problem". Skiftevis tø og frost midt på ugen har lavet solid is - især der, hvor der har været ryddet sne. Det ser jeg ikke til hverdag, hvor jeg selvfølgelig træder udenom. Men gør gæster det...

    Salt havde vi ikke noget af og klokken var lidt sent til at fare afsted efter salt, som måske alligevel ikke var så effektivt i den bidende kulde... Men så kom gemalen på en idé! Forleden stødte han på containerpladsen på noget så mærkværdigt som en mælkejunge 3/4 fyldt med korn og solsikkefrø. Det blev strøet rigeligt på isen og gjorde, at den ikke var glat. Og idag er der er hav af havens fugle, der har travlt med at spise derude (og mælkejungen skal jeg selvfølgelig bruge til blomster til foråret )
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du kan komme til Thy og hente al den sne, du har brug for, Zep!! Vi vil snart gerne af med noget af den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Du er da bare opfindsom!!.... og så til gavn og glæde for både gæster og fugle........

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •