Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: farvning af garn med photoshop

  1. #1
    mbjelke Gæst

    farvning af garn med photoshop

    En god ide som jeg hermed giver videre: jeg fik en bestilling på spundet garn i en helt bestemt grønlig farve. Prøvede og prøvede, det var helt umuligt at få blandet farvene i de rigtige proportioner og det blev jo også efterhånden dyrt. Besluttede mig til sidst for at definere den med farvepaletten fra photoshop ( andre programmer kan sikkert gøre det lige så godt ) og BINGO photoshop gav mig blandingen. Jeg kunne gå lige ind og blande mit farvebad, farven blev præsis som den skulle være.

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mbjelke Se meddelelser
    En god ide som jeg hermed giver videre: jeg fik en bestilling på spundet garn i en helt bestemt grønlig farve. Prøvede og prøvede, det var helt umuligt at få blandet farvene i de rigtige proportioner og det blev jo også efterhånden dyrt. Besluttede mig til sidst for at definere den med farvepaletten fra photoshop ( andre programmer kan sikkert gøre det lige så godt ) og BINGO photoshop gav mig blandingen. Jeg kunne gå lige ind og blande mit farvebad, farven blev præsis som den skulle være.
    Det var da genialt! Den kære pc kan bruges til mange ting

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fedt TAK for det tips...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    mbjelke Gæst
    Ja, i photoshop kan du i farvepaletten se farveblandingen, både som ”blå, grøn og rød” og gul, magenta og cyan” de sidste som procenter, hvilket gør dem nemmere. Jeg er ikke ekspert endnu og denne farve var rimelig nem, da den kun brugte cyan og gul, jeg tog simplethen procenterne og lavede dem direkte om til gram og beholdt så blandingsforholdet. Selvfølgelig er det ikke så nemt altid, specielt hvis farven skal brækkes, eller hvis man ikke helt ved hvilken farvestoffer man har, men for mig var det en stor hjælp at få styr på blandingsforholdet.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •