Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: New Born Baby dukketøj

  1. #1
    AnjaT Gæst

    Læs her New Born Baby dukketøj

    Hejsa
    Er sat på en opgave af min mor som er gået strik-amok til niecens dukke...
    Hun savner opskrifter til New Born Baby dukken som er 40 cm (altså lidt mindre end Baby Born)
    Er der nogen af jer som ligger inde med strikkeopskrifter til New Born Baby, så vil det bringe lykke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Prøv at søge her på forsiden af Rokken: new born baby

    så kommer der en del tråde frem. Jeg ved godt, at du måske kun er til baby born, men mon ikke også de kan bruges. God jagt.
    Knus Rita

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    På biblioteket er der masser af opskrifter til både babyborn og newborn baby ligesom Hendes Verden har haft et utal af opskrifter med i forskellige tillæg.
    God fornøjelse

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Jeg har en del opskrifter både til baby born og mindre dukker. MEN de er på tysk. Jeg vil gerne bruge noget tid på at oversætte dem hvis det er, men det kommer nok til at tage lidt længere tid end når Bubihund går amok på de engelske sider Men hvis det ikke er noget problem at læse tyske opskrifter kan jeg jo sende dig dem per mail.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    http://www.tantehanne.dk/group.asp?group=94

    Du kan købe et samlet hæfte med mange opskrifter for 40 kr hos Tante Hanne, hun sender på et par dage.
    Jeg har købt begge to, men syntes især det med kjolen på forsiden er godt.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2009
    Geografisk sted
    danmark
    Indlæg
    1
    Hej på denne side er der meget dukketøj, også på Dansk.


    http://picasaweb.google.com/mariann.borregaard

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har begge dukker, for jeg strikker tøj "ud af hovedet" til barnebarnet, som har begge to.

    Måler man dem, er newborn ganske rigtigt lidt kortere, men omkreds af hovedet og omkring maven er det samme på begge dukker. Arme og ben er et par cm. kortere, så du kan faktisk godt bruge babyborn opskrifter og så beregne ca. 2 cm. kortere på ærmer og bukseben.

    Jeg troede ikke rigtigt at målet omkring maven var det sammen, for babyborn er "rund" om maven, mens newborn er "flad" med altså lidt bredere, så målet bliver det samme.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Jeg har begge dukker, for jeg strikker tøj "ud af hovedet" til barnebarnet, som har begge to.

    Måler man dem, er newborn ganske rigtigt lidt kortere, men omkreds af hovedet og omkring maven er det samme på begge dukker. Arme og ben er et par cm. kortere, så du kan faktisk godt bruge babyborn opskrifter og så beregne ca. 2 cm. kortere på ærmer og bukseben.

    Jeg troede ikke rigtigt at målet omkring maven var det sammen, for babyborn er "rund" om maven, mens newborn er "flad" med altså lidt bredere, så målet bliver det samme.
    Hej! Jeg faldt lige over dit indlæg, og da jeg også gerne vil sy/strikke "ud af hovedet", tænkte jeg du måske lå inde med målene på en "Baby Born-dukke"?
    Hvis andre kender målene, må de også gerne skrive :)
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvis ikke en anden kommer på banen, så vil jeg en af de nærmeste dage tage et billed af både newborn- og babyborndukken, og så sætte nogle mål på billedet. Jeg tror jeg laver den, så den kan lægges i download, hvis andre også kan have glæde af den.

    Men jeg skriver lige her i tråden, når jeg har fået den lavet.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •