Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Idéer til brugen af træklemmer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167

    Idéer til brugen af træklemmer

    Jeg har fået en masse halve træklemmer. Nu vil jeg så høre om der er nogen der ligger inde med en arbejdsbeskrivelse af hvordan man laver et eller andet af dem?
    Jeg har en idé om at min søn på 6 år kan lave en gave til bedsteforældrene af dem men jeg ved ikke lige hvordan vi kommer igang og har en idé om en bordskåner eller lign. men andre idéer er meget velkomne.
    Varme rokke-kram
    Connie

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    I børnenes hobbybog 2003 kan jeg se via biblioteket, at der er noget med træklemmer. Prøv at søge i bibliotekets database f.eks.
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    De kan limes sammen med alm. hvid trælim, to og to, bagside mod bagside, og derefter igen sammen "håndtag mod håndtag", så bliver det til de fineste bordskånere.

    Skal det være rigtige store bordskånere, kan sættes endnu et sæt "pinde" på yderst.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Vi har boret 2 huller i dem alle... Og trukker dem på snor med den tynde ende inderst og en perle imellem yderst.. Også en måde at lave bordskånere på. Det er nok som sådna de er mest anvendelige...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Et par forslag:

    Generelt kan klemmerne males først.

    - På højkant limet på fx filt kan det blive en frugt- eller brødkurv

    - Den mere avancerede skål: Hul i begge ender af klemmerne. Ståltråd igennem den nederste, tynde ende. I den tykke ende sættes skiftevis den tynde ende af første række og den tykke ende af næste række på tråden (måske 1:2 i stedet for 1:1). Øverst sættes evt. perler mellem de tynde ender af klemmerne.

    Hmmm... kan se det for mig, men er ikke sikker på, det er til at forstå. Den første, nederste række vil danne bund. Den øverste vil stå lodret op. Det var i hvert fald tanken.

    PS. Jeg ville vende klemmerne med den brede side mod hinanden. Så blive bund og sider tykkere og tættere.

    - Dekorer en blomsterpotte

    - Lav billedrammer. Lim fx klemmerne på færdige, umalede/-pyntede hobbyrammer

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    der kan også laves gyngestole til dukker eller nisser af tøjklemmer trillebører kan også laves
    held og lykke

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Tak for svarene. Jeg må se om jeg kan finde nogle perler og tråd som kan bruges hjemme i gemmerne.

    Jeg kan ikke lige se den skål for mig Jyden men det lyder spændende. Har du evt. et billede så jeg kan få en idé om hvordan den ser ud færdig?
    Varme rokke-kram
    Connie

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    tel aviv israel 60190
    Indlæg
    129
    min datter har lavet en stor flyvemaskine et kukkeur samt en vase af klemmer de blev limet sammen
    mennesket har mulighed for glæder uden tal
    den ædleste af alle
    er at kunne når man skal

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Nu har jeg prøvet at lave en hurtig grovskitser af skålen. Har ikke prøvet at lave den. Hjælper det? Ellers må jeg lige prøve at lave en ordentlig tegning i aften.

    Hov, tegningen kom ikke med i første omgang... Måske er billedet for småt nu, til at mine kragetæer kan læses.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der nogen der har fået lavet noget af klemmerne, som vi må se..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •