Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hjælp til hakning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127

    Hjælp til hakning

    Jeg har nu endelig fået taget mig sammen til at komme igang med mit hakkekit som jeg købte for længe siden.

    Efter adskellige prøver ligner mit mønster det på grillhansken.

    Prøverne er lavet med 1 tråd.

    Nu hvor jeg så er gået igang med handsken i dobbelt tråd ruller det sammen til en pølse. Hvad går der galt ???
    Hilsen Musse


  2. #2
    OPR1 Gæst
    Hvis det er det hakkekit, som Rokkens vtj har udviklet, så tror jeg at du kan få hjælp af hende, men hun fejrer rund fødselsdag i dag, så der kan nok gå en dag eller to inden hun er her igen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det sker også for mig, Musse! Men det er kun lige i starten. Du kan måske stryge det lidt bagefter.

    Det kan være VTJ ved, om der måske er fordi, vi strammer det for meget eller noget i den retning.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hjælp til hakning

    Mine kanter ruller også. Jeg har læst at det er fordi kanten er for stram eller hakkenålen er for lille.

    Jeg synes bare at nogen gange bliver hakketøjet ikke så pænt hvis jeg går op i nålestørrelsen.

    Jeg er ved at hakke en trøje (kanten ruller) men jeg har tænkt mig at hækle en kant rundt, det er der også på grillhandsken.

    Jeg har fået en ny hakkebog i fødselsdagsgave og der er der en anden måde at slå masker op på.

    Når jeg lige får tid så skal jeg nok lave en prøve så i kan se hvordan man gør det.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvad er det for en hakkebog, VTJ?

    Er det en norsk én? Jeg har ikke hørt, at der er udkommet flere hakkebøger i Danmark siden den, Kirsten Trolle-Hansen lavede. Sommetider synes jeg, at hendes modeller/ideer virker lidt kedelige. Bare der var nogen, der kunne lave en lidt anderledes hakkebog. Måske lidt i retningen af Vivian Høgsbros bøger om dominostrik og skyggestrik (bare om hakning). Lidt glade farver istedet for de kedelige brune ting, Kirsten Trolle-Hansen har i sin bog. Og gerne nogle andre ting en i den bog. En sjov, hakket bluse f.eks.. Eller nogle spændende strømper.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Hjælp til hakning

    Den er blevet omtalt på det norske forum.

    Ja der findes desværre ikke så mange bøger endnu, men det med farver bestemmer man jo selv.

    Vi kan kun håbe på at jo mere omtale vi giver hakningen, at der måske er nogen designer der vil tage det op og begynde at lave modeller. Jeg ved at alt om håndarbejde engang imellem har haft nogen i deres blade.

    Learn to do tunisian lace stitches by Kim Guzman + dvd. Den kan ikke købes i Danmark endnu, min boghandler sagde 1. april (og nej det var ikke en aprilsnar). Så tænkte jeg så længe gider jeg ikke vente på den, så jeg har købt den i Sverige www.staketshantverk.com/

    kim guzman.jpg
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg tror godt, at jeg kan vente til april, når bare jeg ved, at den udkommer i Danmark. Bare jeg ved, at der snart udkommer en bog om emnet.

    Det er lige som med den australske bog om dominostrik, jeg fik i julegave. Der er virkelig mange spændende ting i.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •