Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 49

Emner: Strikke Marie 2010

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Jeg har jo feriegæster for tiden, og tro mig, der er ikke de ideer den 5 årige får øje på, når hun er her. Idag mente hun, at hun lige kunne lære at filte lidt. Med lidt fælles hjælp og tålmodighed fik hun lov at øve sig på en af de små dukker, jeg fik i fødselsdagsgave. Det kom der denne bamse ud af.
    Freya filter 001rok2.jpg

    Freya filter 003rok1.jpg

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    En retro poncho i mohair (købt i stof og stil). Den vejer 105 g, så den er let og blød som en fjer.
    Størrelse 4 - 6 år.
    Farverne på nærbilledet er mest naturtro.

    Poncho retro 001rok1.jpg

    Poncho retro 003rok2.jpg

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Kaffe Fassett sokker.

    Først tak for alle roserne og kommentarerne. De er meget værd og luner alle.
    Lidt nyt fra strømpepindene. Til min fødselsdag tidligere på året fik jeg 4 nøgler af det skønne 4-trådede sokkegarn fra Regia som Kaffe Fassett har designet. Ide Line, nærmere betegnet Mirage og Landscape.
    Jeg er en stor elsker af Kaffe Fassetts design generelt, men har aldrig rigtig strikket noget af hans garner. Men det kommer jeg til nu, for jeg er bare solgt.
    Da jeg startede med de røde sokker tænkte jeg umiddelbart, at det da lignede så mange andre smarte sammensætninger, men alligevel opdagede jeg at jo længere hen i arbejdet, jeg kom, jo mere ændrede helhedsintrykket sig farvemæssigt. Jeg vil nærmest sammenligne brugen af farvernes påvirkning overfor hinanden som det begreb Goethe/Johannes Itten betegner som induktion i Goethes farvelære/Farvekunstens elementer. Så her syntes jeg lige at det hele fik afdækket et interessant lag.
    Endnu mere spændende blev det, da jeg gik igang med de meget farverige sokker i hippiefarverne - ja for det var det jeg tænkte om dem først, men også her var der alligevel noget, der forvandlede sig, mens arbejdet skred frem. 8 forskellige farver, alle skønne hver for sig, men sammen bliver de helt magiske. jo længere tid man ser på dem. Det er helt sikkert sokker, som vil skabe kontakter, hvor de end går hen. De vil tales om, og jeg glæder mig til at se, hvor meget det bliver.
    Jeg kan lige så godt indrømme, at selvom jeg er dristig i farvevalg indimellem, ville jeg aldrig have turdet sætte disse 8 farver sammen. Men som altid handler det jo om afbalanceringen af de enkelte farver i forhold til hinanden, og det mestrer Kaffe Fassett også.
    Disse sokker er helt sikkert til mig selv.
    Strikke Marie
    Kaffe Fassett socks 001rok1.jpg

    Kaffe Fassett socks 002rok3.jpg

    Kaffe Fassett socks 008rok2.jpg

    Kaffe Fassett socks 005rok4.jpg

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så er der lidt nyt. Jeg har tænkt så jeg blev både gul og blå, Zep, men Renee løste mit problem, da jeg alligevel skulle have fibre til en spind sammen opgave på Ravelry - jeg kunne jo lige så godt få fyldt pakken opså der kom det skønneste mørkeblå merino med. Tror lige det er sagen, og er igang med det.
    Lådne laster 014rok4.jpg

    Lådne laster 016rok7.jpg

    Ellers er der to par Astro sokker til min datter. Det er Regia, der har lavet nogle sokkegarner inspireret af stjernetegnene og de farver, der passer til dem. Min datter købte disse to farver sidst hun var i Tyskland, og den pink, grå, sorte er Skyttens farver, og de grønne, brune, beige er Stenbukkens farver.
    Lådne laster 009rok1.jpg
    Lådne laster 011rok2.jpg
    Herud over købte jeg et nøgle Opal garn fra en eventyr serie. Det hedder Baronesse Bambalina. Det er skønne farver.
    Lådne laster 012rok3.jpg
    Det hvide garn er 50 g håndspunden Leicester garn, som skal bruges til at udregne løbelængde m.m. på et kursus som Vestfyns Uldkreds afholder. Der kom 25 personer, så man må sige, der er popularitet i spinderiet. Vi andre, der har spundet før og egentlig havde meldt os som fyld, da der ikke plejer at være overvældende tilslutning fik lige pludselig noget at se til.

    Lådne laster 018rok5.jpg

    Lådne laster 020rok6.jpg[/ATTACH]
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 29-08-2010 kl. 15:19 Årsag: For mange billeder

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Flere sokker
    Antonia aus Tirol 003rok1.jpg

    Kusine sokker 002rok1.jpg

    en bamse var på ferie og fik nyt vintertøj
    Dortes bamse 008rok1.jpg

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Lanasyn farvet Wensleydale uld og garn.
    Resultater fra spindeprøver m.m.
    En lille Flower Power elefant.
    Spindekursus resultater 020rok2.jpg

    Lanasyn 001rok1.jpg

    Flower power elephant 001rok1.jpg

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det hvide er leicester.
    Det brune er finuld.
    Det blå og melerede er merino uld.
    Det hvide/grå er en blandingstype af ukendt race.
    Spindekursus resultater 017rok1.jpg

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak for de søde kommentarer og roser. Det luner alt sammen.
    Har lige strikket en lille hue i baby alpaca -Vidal Alpaca fra Hjertegarn. Super blødt og på p. 4 og 5. Det skulle være barne størrelse efter opskriften, men det er altså mere baby, så jeg er allerede igang med en anden, der er nummeret større.
    Den sidder godt på hovedet.
    Lyalya Hoodie 004rok1.jpg

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Endnu en hue med halsedisse. Jeg har strikket lidt længere hals og bredere krave. Det ser ud som om den er lidt bedre i størrelsen denne gang.
    Stadig Hjertegarns Vidal Alpaca og pinde 4½ og 5.
    Lyalya Hoodie 2 005rok2.jpg

    Lyalya Hoodie 2 006rok3.jpg

    Lyalya Hoodie 2 008rok4.jpg

    Lyalya Hoodie 2 011rok5.jpg

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Et par fingerløse vanter til datteren. Der er brugt Alpaka Fashion fra Schachenmayr. En uovertruffen god kvalitet - dyr men dejllig.
    Kanten er Up21 fra Hjertegarn, og mønsteret er "kaffebønner"
    Fingerless mittens 002rok1.jpg

    Fingerless mittens 003rok2.jpg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •