Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 49

Emner: Strikke Marie 2010

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Endnu et par sokker - str 40, strikket i Qualitas sock fra Hjertegarn.
    Strikke Marie
    sokker mm 002rok1.jpg

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Nej, jeg er ikke sneet inde, så det foregår på andre tider. Svigerinden blev temmelig glad for to par nye sokker, så fik jeg fyldt fryseren med dyrekød. Det var jo billigt for mig med det bytte.Jeg skal nok lige lave lidt mere til hende - et sjal, tror jeg det bliver.

    Jeg har strikket et par sokker mere i Bambus garn, som jeg fik i fødselsdags gave fra en Rokker i Fødselsdagsgruppe1.Husker ikke lige detaljerne. Det var skønt at strikke af. Eneste hage var at det ene nøgle var der knude på midt i nøglet, og det viste sig at farvegangen var "vendt" Heldigvis på den første sok, jeg lavede, så jeg kunne nå at lave den anden ligeså. Ikke fordi det betyder så meget men alligevel..................

    Til dem, der bøvler med engelsk strikkeopskrift til hjerterne, kan I kontakte mig. Jeg har lavet en lille hurtig oversættelse, men vil ikke lige ligge den her, da jeg ikke har spurgt om jeg må oversætte den. Tror nu ikke det vil være et problem.
    sokker mm 002rok.jpg
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 03-02-2010 kl. 15:23 Årsag: Besked om hjerte strikkeri

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Der er stadig opskrifter til ALLE der ønsker det.

    Se hvad de små hjerter også kan bruges til: Strik dem,filt dem let i vaskemaskinen ved 4o grader og lad fantasien råde.
    Denne lille blåmejse er til Anja i Tyskland. Hvis I ikke kender hendes ting, må I se på hendes blog. Hun laver de skønneste skønneste ting, så sirligt og præcist. Og så er hun jordens sødeste menneske.
    Jeg bestilte bogen "Rosenfiltning", aftalte med hende at betale via banken, og det gik bare ikke - bankdamen ville ikke overføre 12 Euro for en E-bog til 3.80 Euro. Nå jeg måtte hjem og skrive til hende...........kort: hun sendte mig bogen som gave, jeg skulle bare sende et postkort til hende og sønnen som tak. Det var o.k., men bogen var altså på 50 sider, så det synes jeg ikke er o.k. Tænk på alt den tid, hun har brugt på den.
    Jeg har nu pakket en lille pakke med små hjemmegjorte ting og lidt mere, som tak. For det fortjener hun. Der er rigtig god inspiration - se selv:
    http://die-feenwerkstatt.blogspot.com/

    Her er mit lille bud på et valentinshjerte til en fugle elsker.
    Strikke Marie

    Blue tit 003 rok 2.jpg

    Blue tit 005 rok 1.jpg

    Blue tit 010 rok 3.jpg

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så har der været gang i den igen. Havde besøg af en lille feriepige, der mente, at "Henrik" skulle have noget tøj. Nu har han ellers levet fint uden i 5 år.
    Gode råd var dyre, for hun er her ikke så tit, så vi skulle være færdige på en eftermiddag. Filt er godt. Et par sømme, og bare klip resten. Hun fandt små bånd, som hun gerne ville have syet på. På vanterne er der rødhætte og ulven, men det nåede vi ikke at fotografere.
    Trøjen er hæklet i stangmasker af Naturuld - det er tykt og skulle jo ikke tage alt tiden at lave. Og jeg siger ikke hvor mange nøgler garn, hun fik klippet og bundet mens jeg syede, men jeg tror hun synes, hun hjalp godt til
    Henrik 005rok1.jpg

    Henrik 003rok2.jpg
    Strikke Marie

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Barnebluse i Lanett fra Sandnes, så det er superwash uld, der kan gå i maskinen til nutidens travle forældre.
    Pigen er 5 år og har en elsket kat ved navn Røskva. Det var meget vigtigt at der kom en kat på blusen. Oprindeligt har jeg fået et flottere kattemotiv fra en rokker, men der var for meget broderi til at det blev pænt, så det blev denne lille kat, der kom på.
    Uha, den var kedelig at strikke, men skulle kun være en hverdagsbluse, så der måtte ikke være for meget pynt og dikkedarer.
    Strikke Marie
    Sweater 005 rok1.jpg

    Sweater 004rok2.jpg

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så blev det til endnu en Sleepy Sarah. Den er bare så lækker at have i hånden. En rigtig god størrelse. Garnet er Soft bomuld fra Hjertegarn.
    Påske 2010 001 rok 1.jpg

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Påsken nærmer sig, og her er der en ide, der er supernem og hvor man kan få brugt alle sine rester. Haren er strikket af bourette silke - en rest fra et bamseprojekt. Der er bare strikket en stor firkant og en lille. så er de syet sammen og stoppet med uld. Der er broderet og sat en lille nålefiltet hale på. I poterne har den et lille strikket påskeæg - også strikket af garn rester.

    Påske 2010 002 rok2.jpg

    Påske 2010 004rok3.jpg

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    En lille gnom, der er havnet på Sjælland hos en rokker.
    Baby gnomes 002rok1.jpg

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Her er lidt "gamle" billeder. De multifarvede sokker er af strømpegarn med aloe vera, som jeg købte da vi var i Ho.
    Stjernegnomen er i Soft bomuld, og lægvarmerne er en meget gammel bestilling fra min datter.
    Lægvarmere 001rok1.jpg

    Kaffebønne sokker 002 rok1.jpg

    Stjernegnom 003 rok 1.jpg

    Stjernegnom 006 rok2.jpg

    Stjernegnom 007 rok 3.jpg

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    80 g håndspunden Ouessant uld samt et lille lam strikket af ulden. Fåret er stoppet med uld, og der er piberensere med uld omkring inde i benene for at stive dem lidt af.
    Opskriften på lammet er her-opskriften er på engelsk og kan frit downloades:
    http://www.livingcrafts.com/page/Free_Patterns

    Ouessant lam 005rok6.jpg

    Ouessant lam 017rok7.jpg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •