Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 94

Emner: Missemor 2010

  1. #31
    marion Gæst
    sikke dog et flot tæppe den opskrift er skam straks scoret....

    men må se om der er noget jeg kan finde ud af... for lige nu ser det sørme lidt svært ud.... men der er vel ikke andet for end at prøve sig frem...
    tror du jeg kan bruge filcolana garn til det. løbelængden 100 g = 600 m ... har 100 g i lys rosa og 200 g i pink..... synes den pink er måske lige lidt for pink til en baby... men ved ikke helt...

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    sikke dog et flot tæppe den opskrift er skam straks scoret....

    men må se om der er noget jeg kan finde ud af... for lige nu ser det sørme lidt svært ud.... men der er vel ikke andet for end at prøve sig frem...
    tror du jeg kan bruge filcolana garn til det. løbelængden 100 g = 600 m ... har 100 g i lys rosa og 200 g i pink..... synes den pink er måske lige lidt for pink til en baby... men ved ikke helt...
    Øhh Marion, så først din besked nu, men har læst i din egen tråd, at du havde var kommet igang.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er der lidt fra mine hænder igen. En dag vores barnebarn var på besøg og legede med Babyborn-dukken som bor her hos mig, sad hun længe og kiggede og vente og drejede den lille mønstrede cardigan som jeg har strikket til dukken. Det så lidt sjovt ud, for jeg kunne ligesom se på hende, at hun tænkte en hel masse, og pludselig prøvede hun at stikke sin lille hånd gennem ærmet på dukkeblusen, og det gik jo ikke helt. Så sagde jeg til hende, at det jo var dukkens, og den var alt for lille til hende, og ved I hvad hun svarede? "Den er så fin, farmor" !!!

    Og sådan noget kan man jo ikke stå for, så jeg måtte igang med at prøve at strikke een i Sille-størrelse, og dette er resultatet. Jeg synes selv den blev meget god, nu må vi se næste gang hun kommer på besøg, om den også passer. Jeg har jo tidligere strikket et sæt til hendes babyborn dukke, som hun har hjemme, så nu kan de blive ens i trøjerne. Men så har den unge dame også fået sig en newborn-dukke og den er 2-3 kortere end babyborn dukken, men en hel del smallere rundt om maven. Så jeg har også prøvet at strikke et sæt tøj til denne dukke, så det skal vist også lige prøves engang.

    I rokkens butik ligger bl.a. et sæt jeg har strikket til babyborn dukken, med pludderbukser og baskerhue. Denne hue var Sille's mor helt vild med, så den har jeg prøvet at "forstørre" til Sille størrelse, i samme garn som cardiganen, bare dobbelt, for at der er lidt "hold" i den. Det er strikket i merinould. Så jeg glæder mig til at se, om det passer.

    Så nu må jeg vist igang med missemødrene igen. God lang pinseweekend til alle.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #34
    symadammen Gæst
    Åh hvor er det fint - sjovt at Sille og dukken får ens tøj

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej hvor er det flot .. jeg husker da min dukke fik det samme tøj som jeg fik da jeg var barn, http://www.hundeuld.dk/D%20dukke-%20rikke.html
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hovsa, jeg glemte jo billedet af newborn-dukketøjet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Hold da op, hvor er det bare super flot det du alt det du har lavet

    Jeg kan huske dengang jeg var lille, at det bedste man kunne få, var når bedstemor sendte en masse hjemmesyet tøj med posten. Så sidder næsten og er helt misundelig på dit barnebarn

    Man skal dælme stå tidligt op, for at kunne følge med alt det du laver

    Flot flot flot.
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Heldige dit barnebarn! Det er dejlige og flotte ting du har lavet til både barn og dukker.
    Jeg "klikkede lige forbi" Hundeulds dukke Rikke - det satte lige gang i minderne - især liften husker jeg, som noget ganske særligt.

  9. #39
    lis ai Gæst
    Det er vel nok nogle fine sæt du har strikket.
    Godt at Sille har sans for farmors strikkerier.

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    I går var det lækkert vejr her hos os, så manden og jeg besluttede at havemøblerne skulle slibes ned og have en ny omgang maling. Der var også et par små havelåger til at holde småfolk inde i haven, der skulle have en omgang. Og når man så går dér i sine egne tanker, så sker det jo, at en ide dukker (hæhæ, bemærk ordet) op, og denne gang var det små hjelmhuer og hagesmække til dukkerne her i huset. Så ind i mellem, når jeg holdt en pause, har noget knas med den ene fod der er hævet og gør ondt, har der været små missemødre, hjelmhuer og hagesmække på pinde og nål.

    I dag tror jeg også det bliver en fin dag, der er allerede 14,8 grader, det lufter en lille smule, så jeg har lige bestemt, at der bliver store-gardin-vaske-dag, men der skal nok blive lidt tid til strikkepindene alligevel.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •