Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 94

Emner: Missemor 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Missemor 2010

    En kanongod idé med een tråd til hver bruger på Rokken, så man har alle sine egne projekter samlet eet sted.


    Desværre var jeg lidt for langsom i optrækket her efter nytår, for svigerdatteren var hurtigere end mit kamera, men til hende havde jeg lavet følgende som nytårsgave:

    1 kæmpe halstørklæde, næsten sjalsagtigt
    1 Mary-hue
    1 sæt benvarmere der gik til midt på låret
    1 par vanter
    1 par vanter "uden top"

    En anden svigerdatter har indtil nu fået sig en Mary-hue og en mindre udgave med øreklapper til datteren. De ser smarte ud, de to i ens huer.

    Og så fik jeg nået at tage billeder:
    1 sæt med halstørklæde og vanter til en 3. svigerdatter
    4 par sokker til svigerdøtrene

    Og så var det jeg lige blev ramt af en omgang oprydningsvanvid, så jeg tømte alt mit garn ud på gulvet og sorterede det i kasser, og se lige hvad der kom ud af det. 3 kasser med strømpegarn, 1 kasse med Lanett merinould og 1 kasse samt div. andre garner sorteret i poser.

    Så der er ingen undskyldning for at sidde at kede sig i divaneseren om aftenen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så blev endnu en Mary-hue færdig og taget i brug, næsten inden den havde forladt pindene, så den nåede jeg ikke at få fotograferet. Sort i ren uld.

    Men det gjorde jeg med denne vest i børnestørrelse i 75 % uld. Der blev lidt garn tilbage, så der blev også til en lille klipfisk.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så måtte jeg lige prøve opskriften på Hallo Kitty dukken, og som det ses, blev den vel modtaget.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så var der lige brug for et par "overtræks-til-at-sove-middagslur-i-barnevognen-helt-op-til-knæene-sokker", så dem måtte farmor så lave.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Efter nogle timer ved symaskinen fik jeg lavet "soveposer" til mine strikkepinde og et par posebukser til barnebarnet i en meget finriflet fløjl.
    Jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg hørte at sådanne posebukser i de moderne stormønstrede stoffer til børn rask væk koster 250 kr., så jeg satte mig for at se hvad det ville koste at lave dem selv. Det kunne gøres for 80 kr. + mønstret, men det kan jeg jo bruge mange gange endnu.
    Så jeg tror jeg bliver nødt til at sy et par eller to mere i nær fremtid.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Missemor - påskepynt - nyt 16.3.

    Her forleden gik der HAMA i den. Frem kom de gamle Råco-reoler med perler, og så blev der ellers lavet lidt nyt påskepynt til vinduerne. Det blev til to nyudklækkede påskekyllinger og et kærestepar. De er ca. 20 cm. høje hver. De er lavet efter mønster til miniperlerne.

    Nu havde påsken jo ligesom sneget sig ind på os, så frem kom kassen med de små påsketing til at hænge på troldegrenene, og lidt andet.

    Så har jeg et strudseæg tilbage, og jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde på, hvad jeg skal gøre med det.

    Nogen der har gode ideer?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tak allesammen, joo der er lidt forår over det, når påsken står for døren. Bare det at få taget et par troldegrene ind og sat i vand, der går ikke mange dage, før de begynder at få knopper og blade.

    De hama-perler jeg har er faktisk helt tilbage fra fra slutningen af 80'erne, og så er der supplereret lidt i årene efter, for alle vore børn har været glade for at lave alt lige fra navneskilte til døren til jule- og påskepynt.

    Jeg købte så mini-perlerne til mig selv , for at lave lidt der netop kunne hænge på grene, og dem skal man bruge pincet til for at sætte på plader.

    Vores barnebarn kan faktisk godt allerede, selvom hun kun er godt 2 år, sætte perler på de små plader, så det er lidt sjovt at kunne hive nogle ting frem, som hendes far selv legede med, da han var barn.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Men du skal nok ikke lade misserne lege med dem.
    Ja, og dér har vi lige netop "problemet" !

    Misserne vil jo helst nærmest ligge eller sidde på os, og når de lige kommer hoppende op på bordet og lander lidt forkert, ja så er det altså en ommer.

    Her forleden fangede jeg vores 3 langhårede misser på een gang, på deres klatrestativ. Eller måske jeg hellere skulle kalde det SOVETRÆET !
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg kan lige se Sille og dig sidde der og pille med perlerne..

    Dejligt billed du der har fanget af misserne, Mille her i huset har glemt hun er 18 år mille.jpg hun tumler rundt med legemusen af skind.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg lavet et sæt tøj til Babyborn.

    Og det er så den første julekalendergave i 2010 !
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 10 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •