Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: Fremstil dine egne voksfarver

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2011
    Geografisk sted
    Fuglebjerg
    Indlæg
    6
    Jeg har fundet farvepigmenterne nu og bestilt dem hos CC hobby.
    Som du skriver kan man købe Kaolin i Matas, men et tjek på Matas hjemmeside viste ingen resultater omkring bivoksgranulat, så det kniber mig lidt at finde en løsning på hvor jeg skaffer det. Jeg fandt et sted hvor de havde bivoksgranulat men ikke i hvidt, men i naturfarve og det var ikke på lager, så nu ved jeg ikke hvor jeg skal skaffe det fra?
    Kan det tænkes at Matas har det, selvom det ikke fremkommer af deres hjemmeside?
    Når jeg søger på bivoks på deres side fremkommer en del hudplejemidler og det er jo ikke ligefrem det jeg skal bruge.. Håber nogen kan hjælpe mig med dette, gerne med link eller blot oplysninger om steder jeg har mulighed for, at bestille hvidt bivoksgranulat. Tak for dine oplysninger Heddimor. Du har været til stor hjælp for mig og alle de andre søde ´rokkere´herinde har også været helt fantastiske med råd og links. Tak for det allesammen.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Yo zanni..matas har bivoksgranulat..ka godt forstå du ikke kunne finde det på nettet..
    der står hvid voks på mærkatet
    (til beskyttelse og finish på råt træ og stenmaterialer.dette står på mærkaten..)
    søg på det og du finder det..(hvid plasticbøtte med blåt skruelåg 100 g). og det er granulat voks som er indeni..små runde kugler..

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2011
    Geografisk sted
    Fuglebjerg
    Indlæg
    6

    Arrig Lav selv voksmaling...

    Tak Heddimor. Det hjalp at søge på hvid voks, så nu har jeg været i Matas og købt den sidste hvid voks de havde på lager. De fortalte mig, at der ikke kom flere hvid voks på lager, for varen vil udgå fra alle Matas forretninger fremover, så det er kun de Matas forretninger der har noget hvid voks stående, at man stadig kan få de sidste på hylden. ØV for det. Nu vil jeg bestille nogle dåser over nettet, så jeg har lidt hvid voks i et stykke tid. Så man kan nok godt allerede nu, begynde så småt at undersøge hvor man så kan anskaffe det i fremtiden. Ville blot informere om det, hvis nogen herinde har planer om, at skulle forsøge sig med at lave voksfarver selv.

    Zanni.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •