Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 37

Emner: encaustik, voksmalerier

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    02 Mar 2009
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    85
    Fantastiske flotte billeder du har lavet, dog har jeg aldrig hørt om metoden før.
    Hilsen Inliner
    Besøg min hjemmeside (se profil)
    Nu også med blog

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    WOW!! Har aldig hørt om sådan noget før, tænk hvad man kan skabe!! FLOT!!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg har aldrig set sådan et billed i virkelighed, kan i hvert tilfælde ikke huske det. Men hvor det altså ser godt...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #24
    lenemormeinild Gæst
    Fantastiske billeder du har lavet, jeg forstår godt alle sidder med kæben helt ned i tastaturet, men man kan jo blive helt bidt af det, dog har jeg ikke selv prøvet det men set det blive lavet i børnehaven hvor jeg er nu og øvelse gør mester selv når man kun er 5 år får man fantastiske kunstværker ud af det.
    Elsker og se det bliver fremstillet.
    Nå jeg må vist også lure hvordan man selv laver den der voks

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    tak for roserne..ja her kan alle aldersgrupper være med..men kors der bruges meget toiletpapir/køkkenrulle..

    Husk at man oxo kan bruge et almindelig strygejern/rejsestrygejern..og en loddekolbe..men ikke dampstrygejern.

    Her ligger opskriften til at lave voksfarver
    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...gne+voksfarver

    her er et link til video..billedeforklaring teknik...trin for trin for begyndere m.m

    http://www.encaustic.com/beginning/beginning.html

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2011
    Geografisk sted
    Fuglebjerg
    Indlæg
    6
    Hej Heddimor. Tak for kigget herinde på dine smukke voksbilleder. Jeg er ret misundelig over at jeg ikke også har lavet sådan nogen flotte nogen. Jeg har forsøgt, at søge det meste af internettet igennem for at finde ud af hvor pokker man skaffer materialer til fremstillingen af disse smukke billeder, men forgæves. Jeg har endda spurgt på flere ´hjælpesider´om nogen kunne give nogle råd omkring det, men desværre får jeg links tilbage som ikke virker, samt nogle forhandlersteder som ikke findes mere og dem jeg selv har fundet frem til har ingenting omkring voksbilleder. Jeg vil så gerne i gang med det og har fået en masse inspiration ved at studere YouTube videoer og ved at kigge på bl.a dine smukke billeder, men.... Kan du give mig nogle gode råd om hvor jeg kan skaffe materialer til det henne, evt. link til forhandler(e). Jeg aner heller ikke hvilken slags papir man skal bruge, da det jo må være noget specielt noget hvis man skal lave blanke billeder? Kort sagt vil jeg gerne vide en hel masse omkring emnet, hvis du ellers har lyst til, at øse ud af din viden. Eller hvis andre selvfølgelig har viden omkring det, så vil jeg rigtig gerne høre nærmere.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    jeg er total måløs over hvad du har fået ud af dine billeder. Jeg har set voks billeder før, men absolut ikke nogen der kan hamle op med dine
    De er altså bare sindsygt flotte
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    http://www.cchobby.dk/enkaustik/
    http://gittes.dk/shop/start-saet-113c1.html

    prøv at goggle enkaustik i stedet så kommer det
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af zanni Se meddelelser
    Hej Heddimor. Tak for kigget herinde på dine smukke voksbilleder. Jeg er ret misundelig over at jeg ikke også har lavet sådan nogen flotte nogen. Jeg har forsøgt, at søge det meste af internettet igennem for at finde ud af hvor pokker man skaffer materialer til fremstillingen af disse smukke billeder, men forgæves. Jeg har endda spurgt på flere ´hjælpesider´om nogen kunne give nogle råd omkring det, men desværre får jeg links tilbage som ikke virker, samt nogle forhandlersteder som ikke findes mere og dem jeg selv har fundet frem til har ingenting omkring voksbilleder. Jeg vil så gerne i gang med det og har fået en masse inspiration ved at studere YouTube videoer og ved at kigge på bl.a dine smukke billeder, men.... Kan du give mig nogle gode råd om hvor jeg kan skaffe materialer til det henne, evt. link til forhandler(e). Jeg aner heller ikke hvilken slags papir man skal bruge, da det jo må være noget specielt noget hvis man skal lave blanke billeder? Kort sagt vil jeg gerne vide en hel masse omkring emnet, hvis du ellers har lyst til, at øse ud af din viden. Eller hvis andre selvfølgelig har viden omkring det, så vil jeg rigtig gerne høre nærmere.
    hej Zanni
    Linket KNhobby har givet dig til gittes hobby giver dig en fornemmelse af pris niveau .. 6 undermenuer til anskaffelse af div ting m. pris.

    I tidernes morgen købte jeg mit startsæt med alt i oxo strygejern og loddekolbe på amager..efterfølgende fandt jeg en lille hobbybutik i Kalundborg som solgte materialerne..er dog lukket nu.

    Jeg foretrækker at arbejde på hvidt blankt papir
    (Nogle gange har boghandlerne startsæt og blankt papir til salg i deres butikker..sjældent ..men det hænder) ..alt papir kan bruges oxo staniol.

    jeg kan bestemt oxo lide at lave aftryk fra køkkenrulle over på blankt papir da mønstret fra køkkenrullen bliver overført m. farverne så det ligner lærredmaleri..dog har jeg ikke billeder af lige den teknik her på rokken. Rema1000 kæmpe køkkenrulle bruger jeg

    En bog jeg vil anbefale er af Michael Bossom som hedder "kunsten at male med voks"..her kan du b.a. se teknikken med at overføre voks fra køkkenrulle til papir m.m

    Tusinde tak for rosen Bjergged

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2011
    Geografisk sted
    Fuglebjerg
    Indlæg
    6

    enkaustik

    Tusind tak for jeres svar herinde. Det var nogle rigtig gode links og jeg har hygget mig meget herinde. At søge Google med ordet enkaustik førte mig vidt omkring, så nu kan jeg rigtig sidde herinde og få kigget og bestilt nogle ting.
    Jeg vender frygteligt tilbage når jeg har fået kigget lidt mere herinde efter materialer. Juhuu hvor jeg glæder mig til, at komme i gang.

    P.s: Glemte forresten at spørge om der er noget med lugt når man smelter voksen? Det kan jeg nemlig ikke se, er nævnt nogen steder og helt ærligt, så synes jeg nu det er lidt for koldt at lege med voks, hvis jeg skal stå udenfor. Tihi.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •