Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Neell 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69

    Neell 2010

    Til nevøens lille Hannah.

    str. 6 mdr, bomuldsgarn fra restekassen.

    Er godt nok strikket sidste år, men blev først gjort færdig i dag. Er pakket og skal sendes i morgen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69

    opdateret 18. april 2010

    Jeg må hellere opdatere lidt....

    1. Kage til "vejmøde" - vores grusvej har taget slemt skade i vinter, så noget måtte gøres - vi holdt et møde, drak kaffe og spiste kage med billede af den sne/isbelagte vej (og lidt af min hvide hund)..
    2. Sukkerpynt til Davids dåbskage. Pynten ser "våd" ud, fordi den lige er blevet dampet.
    3. Davids dåbskage
    4. fødselsdagskage til mig selv!
    5. Babyhundefrakke til Plet. Plet flyttede fra sin mor i begyndelsen af januar, mens kulden var allerværst, og hun FRØS!!!
    6. Plet voksede snart ud af babyfrakken, og fik en sweater i stedet. Katten er én af mine.
    7. Tæppe til min arbejdsplads, strikket af garn, der ellers bare ligger og ligger og ligger... Garnet er (gammelt) uldvævegarn, og tæppet er efterbehandlet i vaskemaskine på uldprogram, 40 grader. Jeg strikker/hækler i alle småpauser, og er nu i gang med tæppe nr. 5. De er dog ikke til personalet, vi har stillesiddende brugere, som er meget glade for tæpperne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Tak for de pæne ord.
    Selve bagningen er ikke min stærkeste side - godt, der findes færdigblandinger!!! Jeg er bedre til fyld og pynt. Rent modelleringsarbejde, rigtig sjovt - og hvad skulle jeg bruge det til, hvis ikke til at spise?
    Jeg tror, det er begrænset, hvor mange håndmodellerede babyer, brudepar og roser, familien ville gide aftage, hvis ikke de vidste, de kunne slippe af med dem på en pæn måde ved at spise dem. - Eller gemme dem, men kun så længe de har lyst.
    Så både jeg og familien nyder godt af denne hobby.

    Hulmønsterhundetrøjer... tja, hvorfor ikke?
    jeg er faktisk meget imod det meste hundetøj, men den her lille vaps rystede så meget af kulde af der ikke rigtig var nogen vej uden om. Syntes jeg.

    Og så vil jeg (igen) kaste mig over min uillustrerede hobby - sangskrivning.
    Godt, konfirmationssæsonen snart er ovre, i år har jeg ikke ret godt gidet skrive.
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Bedstemor har været SÅ flittig!!!

    Her er lidt af produkterne, 5 hvide kraver (flere er bestilt, gerne i forskellige farver - ungen savler!!) og en skyggestrikket trøje med hue.
    Sluttelig et billede af det søde barn.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Og nøj, hvor har jeg bandet over det skyggestrik. Man skal holde tungen svært lige i munden, for at det ikke kokser.

    Nogle af kraverne har jeg opskrifter til, nogle af dem er strikket/hæklet efter billeder. Jeg har haft god hjælp af den her tråd: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...ighlight=krave
    Den takkede var sværest (der havde jeg kun billedet), men da jeg var færdig fandt jeg opskriften, i et hæfte fra 1937, hvor mønsteret er brugt i en trøje (som jeg er ved at strikke nu) (http://rokken3.dk/forum/showthread.p...ighlight=krave).

    Modellen er rigtig sød, I får lige et skilderi mere med hende - sleeeet ikke for at prale, sådan noget ligger mig skam uendelig fjernt ;-)))
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hilsen Ellen / Neell
    Der er intet, der er så skidt, at du ikke kan glæde dig over, at det ikke skete for dig.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •