Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 64

Emner: Hundeulds garn 2010 nu morgen uld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Hundeulds garn 2010 nu morgen uld

    Så begynder jeg på en ny tråd for 2010 tænk det er 6 år vi kører på nu med rokken.dk

    Jeg lægger ud med nogle luffe /handsker som alle er lavet af håndspunden garn.
    1.jpg Chafføren - den her er der mange andre der også bruger.
    2.jpg Lystfiskeren/Jægeren
    el-800.jpg Eletrikkeren
    Vi har en del håndværker i vores omgangs kreds, og der er en rend af dem for at få deres helt specile luffe/handsker i den her kolde tid...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sidder og spinder ret så meget lige for tiden, fik lyst til at lave et lille forsøg på at lave noget camuflage garn..forsøg-800.jpg nu får vi se hvordan det bliver når det bliver strikket.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Det ser spændende ud.. glæder mig til at se hvad det skal blive ti l

  4. #4
    strikketøsen Gæst
    Skønne vanter/luffer!

    De vanter som bliver kaldt "lystfiskeren" ville have været rigtig gode at bruge, dengang (mens jeg stadig var gift) jeg havde luft nok i lungerne til at opdrage og gå tur med vores 2 .
    For med de par fingre fri egner de sig fortrinligt til at uddele godbidder til vovser .... Især når man går til træning på kolde dage.
    Måske er der andre, som kan bruge dette råd - og vanterne!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Sidder og spinder ret så meget lige for tiden, fik lyst til at lave et lille forsøg på at lave noget camuflage garn..forsøg-800.jpg nu får vi se hvordan det bliver når det bliver strikket.
    Sikke noget flot garn! Det må da være selvskrevet til at lave jægerhuer af
    Eller et par jægerhansker - det er sjovt at se de mærkelige hansker du har lavet, men klart at de er gode i denne kulde.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Smarte, praktiske vanter du laver. Flot garn.
    Varmt Knus & Kram.


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er faktisk sådan at håndværkerne ikke fryser de led der ikke er dækket pga. uldens egenskaber...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Ja, de varmer mere end de dækker. Jeg har strikket et par af mit eget garn, hvor det yderste fingerled er fri. De var tænkt som overgangshansker i efteråret, men det er først her, hvor det blev rigtig koldt og blæsende at jeg har fundet et par hele hansker frem.
    Den hjemmespundne uld kan være temmelig fugtig - nærmest våd - før den ikke varmer mere. I modsætning til alt mulig andet, der er koldt straks det bliver fugtigt.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nemlig Inge K

    Så har jeg fået lavet lidt garn til mig selv igen garn3-800.jpg

    Det er sat sammen af morbærsilke -texel -fåre -hund værsegod, så kan der vist ikke fyldes mere i det.
    Jeg var lidt spændt på det her efter vask for hund/får kryber en del ved vask, og det gør texel og silke ikke, men det gik vist ved at have et "løst" håndled ved tvinding.garn2-800.jpg nu får vi se hvordan det vil arte sig ved strikning.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Øj øj..hvor ser det garn lækkert ud

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •