Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Har i lagt mærke til

  1. #1
    lige overfor Gæst

    Har i lagt mærke til

    Jeg ved ikke om det kun er mig , men jo flotter adresse sådan en genbrugs butik har, jo dyrer er varene...

  2. #2
    klasus Gæst
    Næ - det er ikke kun dig - genbrug er jo blevet moderne, så jo "dyrere" indpakning - jo dyrere varer.

    Jeg funderer lidt over, om det er noget med "den kloge der narrer den mindre kloge" - forstået på den måde, at de personer som hopper på genbrugsbølgen fordi det er moderne, køber næsten hvad som helst, når bare omgivelserne er "fine" nok.

    Så jeg holder mig til "hulter-til-bulter-stederne"

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Nej det er bestemt ik kun dig der syntes det. Har lige været på ferie i det øst jyske, og som altid skulle genbrug lige rundes.. CHOK nogle priser..feks et strikket tørklæde 125,- da jeg gav udtryk for min undrende var svaret, at de steder hvor priserne er lavere, er det kun gamle damer der passer og de kender ikke til kvalitet. Okay så.. :0/
    Jamen så holder jeg mig da bare til de gamle damer. Altid hyggeligt at besøge dem. :0)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Det er også nogen gange de gamle damers priser ikke er helt smarte, fandt en pakke med 4 nøgler mimosa garn i en farve jeg ikke havde, butikken hedder igen og de havde sat priser til 25 kr! det koster de også af ny i aldi! da jeg sagde det fik jeg det til 20 kr....men pyt jeg ville jo gerne have den farve :P

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg har lagt mærke til at f.eks "røde kors" holder sig nogle dyre priser i forhold til andre genbrugsforretninger - og det er lige meget hvilken adresse de er på.... De er generelt dyrer end andre "alm" genbrugsbutikker. Jeg har handlet en deli genbrug over de sidste 3 år da jeg pga en fedmeoperatn har tabt 90 kg på 18 mdr.. Og så er det ikke til at følge med med tøj hvis ikke man kigger genbrug.
    Her ude på landet kan vi ikke finde de rigtig "second hand" butikker med mærkevarer og jeg kan da levende forestille mig de vil være endnu dyrere

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Ja, det er helt rigtigt.....det er Røde Kors der er dyrest. Og mange steder oplever man en underlig sortering, hvor en flot hjemmestrikket mønstertrøje ikke er særlig dyr, men en supermarkeds-bluse, der næsten ikke er brugt koster næsten det samme som en ny.
    Jeg er også genbrugs-racer----og jeg kan sige at det nok er det der er spændende, det med at man ikke rigtig kan prissætte det fornufigt..., her gøres kuppene ---og det de er for dyre med(selvom det går til et godt formål),-ja, det køber man så bare ikke....

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    13
    genbrug er dejligt, og det meste af min gaderobe er også genbrug. Og jeg har også tit studset over at adresse kan have så meget med priser at gøre.

    Med hensyn til røde kors, vil jeg sige at jeg har set mange andre genbrugs hvor priserne var en hel del mere pebrede. Der ligger en i Roskilde jeg altid skal ned i når jeg er hjemme og besøge familien, og der har jeg altid været i stand til at gøre nogle super fund, til en billig penge. Her sidste gang fandt jeg en ankellang termould frakke med kæmpe stor hætte. Næsten helt ny og ubrugt til 90kr. Den er super nu hvor vi for alvor har fået kong vinter på besøg

    Tror den værste genbrugsbutik jeg har været i var en uff i København, nøj for nogle priser de ville have.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Selvom det er et godt formål så kan man undre sig over at priserne nogle gange kommer tæt på de rigtige butikkers udsalgspriser for nye ting.....og så synes jeg ikke jeg vil være med.....selvom jeg er en genbrugsfreak af rang.....
    Nogle steder finder de da ud af det og sætter senere prisen lidt ned....

    Den bedste by med genbrugsbutikker er for mig at se Randers.......
    Der har jeg gjort flest kup....

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, nogle af dem kan godt tage nogle "pebrede priser" for deres ting.

    "Hulter til bulter butikkerne" som du kalder dem, Klasus, var vist det, man i gamle dage kaldte marskandisere.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    klasus Gæst
    Næstved har fået en "ny" genbrugsbutik, der vist slår alt - Jeg har selv kun kigget vinduer, da jeg ikke gad at gå ind pga. af priserne, og nu har jeg lige fået at vide, at min moster og min kusine har besøgt den - men de gik 100 ned ad gaden og købte tøjet fra nyt - men billigere og det var IKKE på udsalg

    Er vi tilbage i den kloge narrer den mindre kloge eller er det bondefangeri

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •