Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: ørelapper strikkeringe

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hvor er det fine sager du har lavet Morhelena (50)
    Til Strikkelene og andre interesserede er her gratis download til huen samt flere søde ting til strikkeringen quick knit..man kan oxo købe hæfterne til 19kr i Panduro de har flere forskellige hæfter med masser af opskrifter til strikkeringe og de aflange..alle er gratis at downloade
    http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxS...GET&AID=600703
    og
    http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxS...GET&AID=600724
    og
    http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxS...S530R&IDN=1676
    og
    http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxS...S530R&IDN=3123



    Hilsen Heddimor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Tak, Heddismor!
    Jeg har også de strikkehæfter fra Panduro.

    Det er lige sådan et sjal, jeg også går og leger med tanken om, Morhelena! Man kunne evt. strikke de 2 skrå sidestykker på en af de runde ringe. Og så strikke en pind mindre med i den ene side på hver anden omgang eller sådan noget.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2009
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    21
    tak :)

    jeg har printet vejledningerne ud fra pandura der er 2 af dem så vidt jeg lige kunne se og de er til stor hjælp

    jeg er lige gået i gang med sjalet i dag og startede med at sætter knaster på alle 2*18 pinde så de bliver strikket med ind med det samme og det lykkes fint og startede så med 2 pinde over for hinanden og så 2 pinde mere så jeg to 4 pinde (2 på hver side af den aflange den er jo dobbelt) strikkede en tur ned og op og så tog jeg 2 mere altså 6 pinde strikkede ned og op hele veje ned til alle 36 pinde (2*18) så nu har jeg et fint stykke med den ene side af sjalet dog ikke strikket færdigt endnu
    tager lige et billed det er vist nemmere end at forklare det Picture201012205519.jpg
    det er taget med wepcam så undskylder den dårlige kvalitet

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Ser godt ud..det kører bare for dig kan jeg se..
    P.S. De 2 andre er oxo til download selvom der står ..........læs-udskriv....så gemmer du når siden kommer frem

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Ja, det ser rigtigt godt ud!

    Åh, ja! Det kan godt være, at det er bedre at starte med spidsen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Tak for linkene. Det med at lave sjal på disse strikkeringe: Hvad gør I så, når der ikke er plads til mere?
    V.h. Betteklaus 9210

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Vi gør ingenting, Betteklaus!

    Jeg er jo ikke startet endnu. Men jeg vil lave et par kvadratiske stykker på den aflange "strikkering" og så nogle mindre sidestykker på en af ringene. Og så hækle dem sammen bagefter. Så må det kunne blive til et sjal.

    Du kan nok ikke lave et kæmpestort sjal i ét stykke på den kvadratiske "ring". Det må være i "samlesæt" og så hækles sammen bagefter (når delene er lige lange/breddde - alt efter hvilke sider man vil have sat sammen bagefter).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Jamen, soleklart.
    Det er da et rigtig spændende projekt.
    Held og lykke med det.
    Jeg synes også godt om forslaget vedr. en undergruppe for dem der bruger strikke ringe. Et sted så jeg et ling fra USA med en dobbelt strikkering. Helt utroligt.
    V.h. Betteklaus 9210

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Ja, det vil være nemmere at finde alle strikkeringe-trådene, hvis de bliver samlet i en undergruppe under "Håndstrik". Jeg må altid bruge lang tid på at lede efter dem, når jeg skal se et eller andet i dem (eller skrive noget).

    Det må være svært, at strikke på to sammenhængende ringe på én gang. Men jeg tænker så tit på, om man kan skrifte størrelse undervejs, når man strikker noget på dem. Man må vel kunne tage nogle få masker ud eller ind (alt efter om man skifter fra en mindre til en større ring eller fra en større til en mindre ring). Men jeg har ikke forsøgt det endnu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Hvordan gik det med sjalet, MorHelena? Blev du færdig med det?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •