Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Hjælp til at finde opskrift på norsk sweather

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238

    Hjælp til at finde opskrift på norsk sweather

    Jeg har fundet dette billede i et ugeblad, og vil meget gerne strikke den til min venindes dreng..

    Men jeg har nu forgæves ledt efter en opskrift .... Er der nogle, som ved, hvor den kan findes...

    Trøjen er helt enkel, strikket med lus... Og så er der en bort foroven ved bærestykket med stjerner...

    (undskyld det lidt utydelige billede...)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Enaj Gæst
    Det norske firma Sandnes har masse af den slags opskrifter
    http://www.sandnesgarn.no/Tema.aspx?...&mElement=tema

    Jeg tør ikke love at lige præcis den trøje er her, men du kan ihvertfald sagtens finde en der ligner rigtig meget.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Citat Oprindeligt indsendt af Enaj Se meddelelser
    Det norske firma Sandnes har masse af den slags opskrifter
    http://www.sandnesgarn.no/Tema.aspx?...&mElement=tema

    Jeg tør ikke love at lige præcis den trøje er her, men du kan ihvertfald sagtens finde en der ligner rigtig meget.

    Dem har jeg desværre været igennem alle sammen.. Og også på Drops....

    Håber på at kunne finde lige den rette opskrift, ellers må jeg hen og prøve mig frem..

    Men tak for svar ..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    lis ai har strikket en hvor mønsteret er fra kvickly måske er du heldig at finde noget på deres hjemmeside
    held og lykke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Den var lidt svær.

    Kan du se på billedet hvor opskriften stammer fra, eller er det måske "bare" en trøje der er strikket efter fri fantasi?

    Er det et dansk eller norsk ugeblad? hvis det er et norsk ugeblad, vil jeg gætte på DALE opskrift eller som de andre siger Sandnes.

    De gamle Dale opskrifter er svære at få fat i, ved ikke hvordan det er med Sandnes.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    Den var lidt svær.

    Kan du se på billedet hvor opskriften stammer fra, eller er det måske "bare" en trøje der er strikket efter fri fantasi?

    Er det et dansk eller norsk ugeblad? hvis det er et norsk ugeblad, vil jeg gætte på DALE opskrift eller som de andre siger Sandnes.

    De gamle Dale opskrifter er svære at få fat i, ved ikke hvordan det er med Sandnes.

    Det er bare et billede fra Billed bladet, og der står intet om hvor trøjen stammer fra...

    Vi faldt bare for den, fordi den er så enkel i mønstret... Synes, at mange af de norske mønstre er lidt voldsomme i det..
    Men jeg tror bare, at jeg finder en sandness opskrift, og så modificerer lidt i den...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Christina.
    jeg synes det ligner en stjerne fra "Fana" mønsteret eller "Setedals trøjen". Bare jeg kunne se det lidt tydeligere på billedet.
    Kigger efter i gemmerne, men er ikke hjemme i dag. Dend din mail adresse til mig i en PM her over Rokken.
    Hilsen Strikke Marie

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Ligner denne ikke lidt, hvis du undelader borten nederst på bolen?

    http://www.sandnesgarn.no/StortBilde...StiType=hefter

    Gåin på sandnes garn: umder barn find dette billede og tryk på det, så kommer du til opskriftshæfterne

    "Til Fjells Tema 10 Klassikere" nr 15 på siden
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    lis ai Gæst
    Hvor ærgerligt at billedet ikke er helt tydeligt. Men jeg er næsten sikker på at det er en sandness modell; Men den kan være strikkket sammen af flere mønstre.
    Jeg har en model, der ligner - den mangler dog den øverste bort på ærmet.
    Samme blad som Hulda henviser blot er det model 10.

  10. #10
    klasus Gæst
    Jeg er næsten 100% sikker på, at det er en gammel opskrift, jeg har selv gået med en genser magen til, blot strikket i grøn og hvid, for snart en ½ menneskealder siden, men desværre lever strikkeren ikke længere, så jeg kan ikke spørge.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •