Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Mønsterstrik på vrangpinden

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 Sep 2007
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    92

    Mønsterstrik på vrangpinden

    Jeg synes efterhånden, at jeg har så mange rester, så derfor er jeg begyndt på en vest til mit barnebarn i "hønsestrik".

    Op til ærmegabet har jeg strikket på rundpind, og det giver jo ingen problemer, men nu har jeg sat af til ærmegab og skal strikke hhv. en vrang og en retpind.

    Når jeg strikker vrangpinden (strikker mønster med 2 farver), så kommer den løse tråd (altså den der ikke strikkes) til at ligge som en streg på retsiden.

    Kan I mon forstå, hvad jeg mener, og i givet fald - hvordan hulen skal jeg strikke vrangpinden?

    Bonderosen

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Trådene skal ALTID ligge på vrangsiden - også når du strikker vrangpinden. http://www.paapinden.dk/moenstre/farveskift.php Dette link giver ikke helt vejledningen til vrangpinden, men prøv at rulle ned på siden og kig.
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Man må jo lægge garnet frem og tilbage så den ligger rigtig når den strikkes. Derfor laver jeg ALLE modeller med flere farver på rundping OGSÅ ved ærmegab. Så syr jeg bare for med symaskine og klipper af.. Tager masker op og laver en pæn kant ligesom ved norske sweatre. Det kan godt lade sig gøre med veste osv også...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Sep 2007
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    92
    Tak Rita og Janneha

    Vedrørende den vrangpind har jeg har fundet en metode, hvor jeg lægger den tråd, jeg ikke bruger, på forsiden af strikketøjet (altså vrangsiden), men det er godt nok bøvlet, når man f.eks. strikker 1 blå, 1 rød, 1 blå osv.

    Det med at klippe op som i norsk strik er jeg nok ikke modig nok til endnu :-)

    Bonderosen

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Ja, det er lidt besværlig, men øvelse gør mester
    Knus Rita

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Kan man ikke bare blive på retten, skubbe maskerne tilbage og strikke ret hele tiden? Det synes jeg, at jeg har hørt. Istedet for at vende og strikke vrang.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •