Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Julebrev 2009

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210

    Julebrev 2009

    JULEBREV 2009

     
    Kære alle sammen

     

    En rose så jeg skyde
    Komponist: Köln, 1599
    Tekst: Thomas Laub, 1609


    En rose så jeg skyde
    op af den frosne jord
    alt som os fordum spåde
    profetens trøsteord.
    Den rose spired frem
    midt i den kolde vinter
    om nat ved Betlehem.

    For rosen nu jeg kvæder
    om kap med himlens hær:
    en jomfru var hans moder,
    Maria ren og skær.
    I ham brød lyset frem
    midt i den mørke vinter
    om nat ved Betlehem.

    Den rose fin og lille
    har dejlig duft og skær;
    den lyse for os ville
    og sprede mørket her;
    i sandhed mand og Gud
    af syndens nød og pine
    han nådig hjalp os ud.

     
    Py ha, så gik året jo igen. Og selvom jeg skriver “py ha”, gik året jo i grunden udmærket: nemlig stille og roligt.
    Ja, ja - SÅ stille og roligt gik det jo heller ikke. Vi oplevede 2 fantastiske og skønne bryllupper; nemlig mine søde niecer, Inge og Rune samt Lotte og Peter. Ovenikøbet er de begge gravide. Så kunne man snart ikke ønske mere.
    Anna flyttede til et SKØNT rækkehus. Vi var lidt nervøse, om Anna og Peter stadigvæk ville være kærester og forlovede.
    Heldigvis lader det til, at det er de stadigvæk.
    Lotte skal have hendes debut som jule-mor. Vi er så heldige, at hele familien også er inviteret med, og var jo ikke sen til at sige JA TAK. (Har nu hørt, at Anna også vil hjælpe. Hun har jo masser af erfaring).
    Dan flyttede jo hjem til mig. Og DET er vi godt nok rigtigt glade for. Han har også startet på Handelsgymnasiet, og der går det også godt.
    Per flyttede jo hjemmefra i året (snøft). Heldigvis bor han i samme by endnu, så vi ses ofte. Han har fået arbejde hos tdc, og vil tjene penge 1 års tid, så han kan tjene penge til tand-bøjlerne.
    Kim flyttede sammen med hans søde kæreste, Trine. De bor i et LÆKKERT rækkehus (og jeg ER lidt grøn i hovedet *GGGG*), med både 4 etager, 3 wc/bad og wall-ind garderobe. SUK.
    Kim er færdiguddannet som revisor assistent, og læser HD ved siden af.
    Trine er snart færdiguddannet som frisør. Og hun er hamrende dygtig, skal jeg hilse og sige.
    Ved siden af hendes arbejde, ordner hun også hår for mange mennesker i hendes fritid.
    Tommy arbejder hos Sauer-Danfoss. Og selvom Danfoss har fyret MANGE, pga. krisen, arbejder han stadigvæk. Og DET er jeg glad for.
    Tommy er stadigvæk familiens dygtig kok og bager. Og jeg bliver stadigvæk med jævne mellemrum forkælet med morgenmad og kaffe på sengen ;)
    Så vil vi her i året slutning; ønsker jer alle sammen en
    GLÆDELIG JUL OG ET VELSIGNET NYTÅR
    Mange kærlige hilsener fra Tommy og Lillian
    supersine669

    carpe diem

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Tusind tak og i lige måde, sikke et sødt brev!!
    Og det er min yndlingssalme---jeg elsker den..den er så smuk.

    rigtig god jul og godt nytår til dig...og dine

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Også glædelig jul til dig og Tommy..

    Den samle har jeg mange minde ved, dog er der en der kommer frem hver eneste gang jeg høre/læser den.

    Hvert år før jul gik Borgerskolen og Realskolen elever på Fanø 2 og 2 sammen hele vejen til kirken, vi var så mange at de sidste gik fra skolen imens de første gik ind i kirken.
    Der blev så holdt en gudtjenste for os, og vi sang samler, også En rose så jeg skyde, imens vi sang den sank vores meget gamle håndarbejds lærerinde frk Nielsen lige så stille om og var dø på stedet, de andre lærer bar hende ud imens vi sang det sidste vers. Det står printet på min hukommelse hver gang jeg høre den samle men som en rar ting, da Frk Nielsen levede og åndede for os unger og hun var alene, så det var en god måde for hende at sige farvel på.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Også glædelig jul til dig og Tommy..

    Den samle har jeg mange minde ved, dog er der en der kommer frem hver eneste gang jeg høre/læser den.

    Hvert år før jul gik Borgerskolen og Realskolen elever på Fanø 2 og 2 sammen hele vejen til kirken, vi var så mange at de sidste gik fra skolen imens de første gik ind i kirken.
    Der blev så holdt en gudtjenste for os, og vi sang samler, også En rose så jeg skyde, imens vi sang den sank vores meget gamle håndarbejds lærerinde frk Nielsen lige så stille om og var dø på stedet, de andre lærer bar hende ud imens vi sang det sidste vers. Det står printet på min hukommelse hver gang jeg høre den samle men som en rar ting, da Frk Nielsen levede og åndede for os unger og hun var alene, så det var en god måde for hende at sige farvel på.
    Hvor smukt. Når man nu engang skal væk, kunne det næsten ikke ske bedre.

    Salmen "En rose så jeg skyde" var min fars ynglings-julesang.
    supersine669

    carpe diem

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •