Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: samojedehundehår

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69

    samojedehundehår

    Jeg er den lykkelige ejer af en konstant fældende samojedehund, og det gør ondt i mig bare at kassere resultaterne af friseringerne, når jeg nu har læst mig frem til at det skulle være noget af det bedste uld at spinde af.

    Er der nogen, der kunne tænke sig at få en forfærdelig masse hundehår, incl. en aftale om løbende forsyning de næste (forhåbentlig) rigtig mange år?
    Jeg vil gerne have færdigspundet garn i bytte, mængden kan vi aftale.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    ja tak hvis det er du vil af med det.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Det var dog den nemmeste løsning.. nabo.
    Er du hjemme?
    Der er jo ikke så langt fra nr. 63 til 67 ;-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det var da en meget praktisk løsning, når I åbenbart er naboer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2009
    Geografisk sted
    Brøndby strand
    Indlæg
    23
    Hvis der er andre der er interesseret i samojed hundehår har jeg 4 stykker så jeg giver gerne hundehår i bytte for noget spundet garn.
    jeg har selv spundet af mange forskellige racer .Vesten her er Samojed Golden Retriever Lhasa Apso og Newfoundlandshund og fordelen ved Samojed uld er at det ikke lugter af hund ,hvorimod andre racers uld skal vaskes flere gange for at få hundelugten ud.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2009
    Geografisk sted
    Brøndby strand
    Indlæg
    23
    Håber jeg fik billedet på nu ellers er det lagt på den 26/10

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    6622 Bække ved Vejen
    Indlæg
    69
    Nøj, hvor er den flot, den vest!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af hanne vistisen Se meddelelser
    Hvis der er andre der er interesseret i samojed hundehår har jeg 4 stykker så jeg giver gerne hundehår i bytte for noget spundet garn.
    jeg har selv spundet af mange forskellige racer .Vesten her er Samojed Golden Retriever Lhasa Apso og Newfoundlandshund og fordelen ved Samojed uld er at det ikke lugter af hund ,hvorimod andre racers uld skal vaskes flere gange for at få hundelugten ud.



    Altså det passer ikke... der er ikke forskel på lugten af hundeuld garn.. det må du ikke fortælle folk jeg har arbejdet med hundeuld siden 1986 og aldrig nogen sinde oplevet det med færdig garn.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2009
    Geografisk sted
    Brøndby strand
    Indlæg
    23
    Jeg giver dig helt ret,det færdige garn af hund lugter ikke,men Samojedhundens hår lugter heller ikke af hund før det er vasket.Hundeuld af Newfoundland og Schæfer har en ram lugt af våd hund men det forsvinder efter vask.Jeg vasker altid det færdige arbejde i hundeshampoo .Samojedhundens uld er lige som kattens og kaninens lugtfri selv om den ikke er vasket.
    Sidst redigeret af hanne vistisen : 30-10-2009 kl. 19:16 Årsag: manglende tekst

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her vil jeg altså heller ikke give dig ret samojede og alle spidser kan lugte lige så meget som alt andet hundeuld.. de er altså ens.. det afhænger af hundens ejer og fodring af hunden hvordan ulden lugter og ikke lugter...

    Alt hundeuld bliver bedre af vask....
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •