Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Perler til perlevæv

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Feb 2007
    Geografisk sted
    Jyllinge
    Indlæg
    19

    Perler til perlevæv

    Min datter skal have en perlevæv i julegave. Men hvilke perler er bedst til en pige på 6½?

    Jeg tænker at de helt små nok vil drille lidt i starten og kunne godt tænke mig nogle større.

    Men perler hedder jo alt muligt underligt, så hjælp mig lige!!
    Jeg har set nogle der hedder 8/0 og 6/0, men er de MEGET store?

    Hvor kan I anbefale at man køber perler, så man får flere farver til en rimelig pris?
    OG hvilken tråd er bedst at bruge??

    Juleknus
    Henriette

  2. #2
    lis ai Gæst
    Alle perler kan sådan set bruges til en perlevæv. Man sætter tråden (trenden) op på væven i forhold til perlestørrelsen.
    I forhold til din datters alder kommer det mere an på hendes fingermotorik og interesse. Hun skal kunne holde på en perlenål nr 9 eller 10.
    Når hun har trukket et antal perler på tråden, skal hun lægge tråden med perler under trendtråden og med den anden hånd kunne skubbe perlerne op i mellemrummet og holde dem der; medens hun syr igennem perlerne på oversiden.

    Med hensyn til tråd har jeg brugt dmc broderi-garn og delt den i to-tre tråde; men det har været til armbånd.

    Og børn i den alder skal stadig være under opsyn med perler, da de stadig spiser perler eller putter dem i ørerne uanset størrelsen på perlerne.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Feb 2007
    Geografisk sted
    Jyllinge
    Indlæg
    19

    Tak

    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Alle perler kan sådan set bruges til en perlevæv. Man sætter tråden (trenden) op på væven i forhold til perlestørrelsen.
    I forhold til din datters alder kommer det mere an på hendes fingermotorik og interesse. Hun skal kunne holde på en perlenål nr 9 eller 10.
    Når hun har trukket et antal perler på tråden, skal hun lægge tråden med perler under trendtråden og med den anden hånd kunne skubbe perlerne op i mellemrummet og holde dem der; medens hun syr igennem perlerne på oversiden.

    Med hensyn til tråd har jeg brugt dmc broderi-garn og delt den i to-tre tråde; men det har været til armbånd.

    Og børn i den alder skal stadig være under opsyn med perler, da de stadig spiser perler eller putter dem i ørerne uanset størrelsen på perlerne.
    Hi hi.....ahrr tror nu ikke min store datter spiser perler! Men tak for dine råd. Jeg kender godt til perlevævning, har bare lidt problemer med at få fat i perler, der står ikke alle steder hvad størrelsen er og det er jo ikke til at se ud fra et foto!

    Min datter er yderst tålmodig og meget kreativ, så tænker bare at hun skal igang og så vil det nok gå.

    Er der een af jer der ved hvor store de perler der hedder 8/0 og 6/0 er?

    Henriette

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Jeg mener at 8/0 betyder at der går 8 perler på en tomme, og 6/0 betyder så 6 perler på en tomme, dvs. 6/0 er større end 8/0.
    Hvis du kender Stenbodens små grønlænderperler/tohoperler som man laver perlesyning med, så er de så vidt jeg husker 9/0 (eller 8/0).
    Se evt. også her: http://www.7beads.com/info/seedbeadinfo.htm

    Det kan være du skal købe dem hvor der er mm i deres størrelse i stedet for
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •