Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hvordan skal jeg forstå det her...?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120

    Hvordan skal jeg forstå det her...?

    Jeg har bogen Feminin strik, af Lene Holme Samsøe, og er gået i gang en bolero, som der er opskrift på i bogen.. men nu er jeg så gået i stå :o(

    "Fortsæt til der er strikket 10 raglandindtagerninger, lad de yderste 12 m mod forkanten hvile, fortsæt i raglandindtagerninger, men samtidig lukkes 4 m af på de næste 3 pinde fra halssiden. Efter disse aflukninger lukkes de sidste m af på een gang....

    Jeg har fattet det med ragland indtagningerne, det er så det næste stykke, jeg ikke rigtigt hitter... altså, jeg skal lade være med at strikke de yderste 12 masker mod forkanten, men de der 4 m * 3 pinde der så skal lukkes fra halssiden.. er det de yderste 12 masker (dem der skulle hvile) der menes, eller skal jeg lade dem hvile og så lukke de næstefølgende 12 masker?... det giver bare et kæmpe hul mellem de hvilende masker og resten :o(

    Synes det er lidt svært at beskrive.. men håber I kan gennemskue, hvad jeg mener..

    Kh
    Ann

  2. #2
    Titia Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Anistar Se meddelelser
    Jeg har bogen Feminin strik, af Lene Holme Samsøe, og er gået i gang en bolero, som der er opskrift på i bogen.. men nu er jeg så gået i stå :o(

    "Fortsæt til der er strikket 10 raglandindtagerninger, lad de yderste 12 m mod forkanten hvile, fortsæt i raglandindtagerninger, men samtidig lukkes 4 m af på de næste 3 pinde fra halssiden. Efter disse aflukninger lukkes de sidste m af på een gang....

    Jeg har fattet det med ragland indtagningerne, det er så det næste stykke, jeg ikke rigtigt hitter... altså, jeg skal lade være med at strikke de yderste 12 masker mod forkanten, men de der 4 m * 3 pinde der så skal lukkes fra halssiden.. er det de yderste 12 masker (dem der skulle hvile) der menes, eller skal jeg lade dem hvile og så lukke de næstefølgende 12 masker?... det giver bare et kæmpe hul mellem de hvilende masker og resten :o(

    Synes det er lidt svært at beskrive.. men håber I kan gennemskue, hvad jeg mener..

    Kh
    Ann
    Nej dem ude i siden tror jeg du skal lade hvile stadigvæk. Det lyder som om der skal lukkes af ind mod halsen efter. Tænk på trøje med knapper midt foran. Der er også lukket af op mod halsen efter. Altså skal du nok lukke af i den modsatte side af der hvor raglanindtagningerne er, for det er sikkert den side der er ud mod armen mens halsen jo er ind mod midten af kroppen. Håber det giver lidt mening.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Øh... det fatter jeg vist stadig ikke helt... Jeg skal nemlig fortsætte lidt endnu med raglan indtagningerne, selvom de yderste 12 masker skal hvile.

    "Fortsæt raglanindtagningerne, men samtidig lukkes de 4 m af på de næste 3 pinde fra halssiden".. jeg kan vel ikke både lave raglanindtagninger og så lukke af????

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    De yderste 12 masker lader du hvile. De skal nok strikkes med i en halskant til sidst. Du fortsætter raglanindtagningerne og I DEN MODSATTE SIDE (der hvor de 12 masker hviler) der lukker du 4 masker af (det er ind mod halsen for at give rundingen) Du fortsætter I DEN MODSATTE SIDE med raglanindtagningerne (ud mod armen)
    Knus Rita

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    De yderste 12 masker lader du hvile. De skal nok strikkes med i en halskant til sidst. Du fortsætter raglanindtagningerne og I DEN MODSATTE SIDE (der hvor de 12 masker hviler) der lukker du 4 masker af (det er ind mod halsen for at give rundingen) Du fortsætter I DEN MODSATTE SIDE med raglanindtagningerne (ud mod armen)

    Weeeeeeee..tusind tak. Nu tror jeg at jeg har fattet det :o)

  6. #6
    lillebi Gæst
    jeg håber du lægger et billede ind af det færdige resultat? Jeg har selv været igang med den bolero, syntes den er super sød, men jeg måtte trævle op for jeg havde ikke nok garn(manglede ca. ½ nøgle ,æv)
    Jeg havde også lidt problemer med forståelsen af hendes opskrift og det er det samme i enkelte af hendes børne opskrifter...nogle af dem er skrevet lidt kringlet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af lillebi Se meddelelser
    jeg håber du lægger et billede ind af det færdige resultat? Jeg har selv været igang med den bolero, syntes den er super sød, men jeg måtte trævle op for jeg havde ikke nok garn(manglede ca. ½ nøgle ,æv)
    Jeg havde også lidt problemer med forståelsen af hendes opskrift og det er det samme i enkelte af hendes børne opskrifter...nogle af dem er skrevet lidt kringlet
    Det skal jeg nok.. hvis jeg nogensinde bliver færdig med den... selvom det er et forholdsvis enkelt hulmønster, så er opskriften, som du siger, noget kringlet..

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •