Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Mindre skrøbeligt alternativ til mønsterpapir?

  1. #1
    hkjaer Gæst

    Mindre skrøbeligt alternativ til mønsterpapir?

    Hej, jeg har lavet et symønster til et par bukser på noget ternet mønsterpapir, men det er ikke nemt at opbevare uden at det går i stykker.
    Er der nogen som kender et materiale, som jeg kan overføre mønstret på, så det er nemmere at opbevare?

    Mvh Heidi

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Gammeldags brunt indpakningspapir ?? Eller flies... Det tynde til at lægge inden i en linning

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Eller bagsiden af alm. gavepapir. Det har min mor sommetider brugt, når hun skulle lave et mønster til en ny nederdel/kjole.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143

    Smiler

    For en del år siden gik jeg til mønsterkonstruktion på aftenskole.
    Når vi skulle konstruere et grundmønster, brugte vi lagenlærred, som vi riede sammen og tilpassede ens egen facon.
    Når mønsteret sad perfekt, blev ristingene pillet op og der blev strøget vliseline på hver mønsterdel.
    Det blev til holdbare mønstre, der var rigtig gode at arbejde med.
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Jeg brugte engang Frostboxpapir - det var lidt gennemsigtigt og stærkere........

  6. #6
    hkjaer Gæst
    Jeg overvejede også det med at bruge lagenlærred, men så tænkte jeg på hvordan man skulle undgå at det trævlede. Det var da en god ide med vlies, det havde jeg helt glemt...

    Mange tak for alle de gode ideer. =)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    16 Jun 2008
    Geografisk sted
    Sønderjylland
    Indlæg
    4
    Jeg bruger klar plastik, det er nemt at bruge, man kan tydelig se det der skal tegnes af.

  8. #8
    Ege Gæst
    Hva med Voksdug det trævler ikke og kan tit findes MEGET billig i genbrugsbutikker

  9. #9
    Mosterkoster Gæst
    Man kan hos Stof og Stil og sikkert også andre steder, købe noget der hedder mønstervlies. Dette er beregnet til mønstre som netop ikke skal gå for nemt i stykker.

  10. #10
    hkjaer Gæst
    Mønstervlies har jeg ikke hørt om før nu - det ku være jeg sku prøve det, det lyder rigtigt nemt.
    Jeg prøvede det der med at klippe det ud i lagenlærred og så stryge vlies på bagefter, det virker fint, men det er en smule besværligt.
    En voksdug er sikkert også rigtig god, men jeg kender ikke lige et sted i kbh hvor jeg kan skaffe sådan en billigt - jeg tror ikke genbrugsbutikkerne herovre har sådan nogen liggende.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •