Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Ny garnnøgle- splejse ? - hvordan

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2009
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    30

    Spørgsmål Ny garnnøgle- splejse ? - hvordan

    Er ved at være til vejs ende på garnnøgle nr. 1 og skal have skiftet til nr. 2, hvordan gør jeg det nemmeste/bedst?? Vil gerne slippe for at skulle hæfte bagefter, og kan forstå man kan splejse enderne, men hvordan gør man det? Nogen der ligger inde med et link til et videoklip eller billeder af hvordan man gør?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Du strikker bare nogle af maskerne med dobbeltgarn (resten af det "gamle" garn og begyndelsen af det "nye" garn). Så bliver de automatisk hæftede. Når der så ikke er ret meget tilbage af det "gamle" garn, så lader du det bare hænge og strikker videre med det nye nøgle garn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Du kan spejse uld på flg. måde:

    Hvis garnet er 2-trådet, tager du 1 tråd fra den gamle nøgle og 1 tråd fra den nye. Spytter i håndfladerne og nuldrer garnet sammen. Så skulle de gerne være splejset sammen.

    NB - det virker kun ved uld.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Ved f.eks. 2 trådet garn klipper jeg:
    1. 15 cm af den ene af trådene på det gamle nøgle
    2. 15 cm af den ene af trådene på det nye nøgle.
    Derefter lægger jeg de tilbageblevne tråde over hinanden i forlængelse af hinanden og strikker videre. Metoden virker til både uld/kunststof.
    Giver det mening?
    Er svært at forklare.

  5. #5
    klasus Gæst
    her er i hver fald en metode der dur til alle slags garn - og ingen så bliver der ingen ender at hæfte til slut - andet end start og slut -
    http://boiknittech.blogspot.com/2006...sian-join.html

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    her er i hver fald en metode der dur til alle slags garn - og ingen så bliver der ingen ender at hæfte til slut - andet end start og slut -
    http://boiknittech.blogspot.com/2006...sian-join.html
    SUPER godt tip.

    Tusind tak, søde klasus.
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    jannie Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    her er i hver fald en metode der dur til alle slags garn - og ingen så bliver der ingen ender at hæfte til slut - andet end start og slut -
    http://boiknittech.blogspot.com/2006...sian-join.html

    tak for linket for jeg anede heller ikke hvordan så nej hvor jeg glæder mig til ikke at skulle hæfte ender

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2009
    Geografisk sted
    Ribe
    Indlæg
    30
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du strikker bare nogle af maskerne med dobbeltgarn (resten af det "gamle" garn og begyndelsen af det "nye" garn). Så bliver de automatisk hæftede. Når der så ikke er ret meget tilbage af det "gamle" garn, så lader du det bare hænge og strikker videre med det nye nøgle garn.
    Hvad gør man så med enderne af både det nye og det gamle garn? For der må være lidt af begge dele? Klipper man det bare af? Det er et sjal strikket på pind 10 i kitten mohair, så det er ikke tætstrikket.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •