Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: Glædelig jul eller ikke

  1. #11
    Dorit Gæst

    ja så er han osse selv ude om det....

    så tror jeg osse at han ville støde på samme slags patrulje i dette hus...

    ....og jeg er i hvertfald opvarmt i det spørgsmål tro eller ej.
    Måske måske måske for at jeg starter på mine teolog studier til Januar...noget en del har stillet store spørgsmål ved...sikkert for at min mand ofte, højt og tydligt har deklareret at han i hvertfald ikke tror på gud, men han fejre da med glæde både påske og jul....og nu er det jo heller ikke ham der skal være præst, men her handler det om respekt, jeg respektere hans holdning og han støtter mig i min beslutning.

  2. #12
    Mosterkoster Gæst
    Jeg siger glædelig jul til alle, næsten. Vi har et forældrepar som er Jehovas Vidner og dem har jeg sagt god ferie til, end ikke juleferie. Det er blot fordi de har poienteret at de er meget troende og jeg vil gerne respektere det. Men vi klippede julehjerter m.m. i børnehaven alligevel og det var de også indforståede med. Så de respekterede vores traditioner, så derfor respekterede jeg også deres. Det havde måske forholdt sig anderledes, hvis de havde haft et andet syn på os.

    Og ja, jeg er troende, men jeg tænker at det ikke ændrer noget på det.

  3. #13
    lillebi Gæst
    Jeg siger da også glædelig jul til dem jeg er i kontakt med, uanset tro.
    Jeg ville kunne forstå hvis vi sagde Glædelig CHRIST mas, hvor vi direkte henføre til Jesus. Men ordet jul har jo ikke rigtigt noget med kristendommen at gøre og det ville jeg da forøvrigt stadig være ligeglad med , for hvis der skal tages hensyn til andres tro, så skal der dælme også tages hensyn til min.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Skærbæk
    Indlæg
    51
    Ja respekt skal der til.
    Og God/glædelig Jul kan set i det historiske bakspejl jo henføre til vikingernes midvinterfester hvor de drak Juul.
    Det gør vi jo stadigvæk nu hedder det juleøl, den jul der drikkes.


    Skål
    Prædikernes bog 10:10 - Husk at file din Motorsav

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •