Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Glædelig jul eller ikke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Glædelig jul eller ikke

    Sidste år var vi sammen med nogle bekendt der bestemt ikke er troende, da vi skulle til at gå, siger de glædelig jul til os... Ok vi er troende; men jeg siger til ham : Kan i have en god jule ferie, han kiggede lidt og smilte så, Ok ja, det må det hedde når vi ikke er troende.


    Så er det lige jeg gerne vil vide hvad siger i ??
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Jeg siger glædelig jul til alle også muslismerne. Jeg har da aldrig hørt noget om det.

    Men det kunne da være man skulle ønske god juleferie istedet.
    Hilsen Musse


  3. #3
    Dorit Gæst

    God Jul herhjemme....och glad fortsättning

    ....men i Danmark glædelig jul....og det siger jeg til alle.....og er de her hjemme må de ikke bære julen ud, alltså ingen må gå uden at jeg har bydt å noget....det er jeg altså opdraget med.....

    Jeg gør ikke ikke forskeld, ikke at jeg kræver at andre skal dele min tro, men for det kan jeg jo godt dele min glæde med andre....

    og hmmmm ja jeg må vel betegnes som kristen troende, da jeg har søgt til teologisk udannelse og starter 19 januar....

    Så glædelig jul til jer alle...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det har jeg også lært, Dorit! Ingen besøger min mor i julen - uden at de i det mindste spiser en småkage eller noget andet.

    En af min mors naboer (en ældre dame) er jehovas vidne. Og engang min mor talte med hende om hunde, så kom min mor til at sige, at hunden blev så glad når hun kom hjem til den igen - som om det var juleaften. Nabodamen sagde bare ja.

    Det må da også være mærkeligt for dem i øjeblikket når de skal ud at handle. De kan ikke komme nogen steder, hvor der ikke er julepyntet eller man kan købe juleting. De må jo bare finde sig i at blive mindet om jul hele tiden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Vi er ikke troende, men holder jul, og ønsker -og ønskes- glædelig jul.
    Og faktisk er julen i Danmark jo ikke udelukkende et kristent fænomen. Se f.eks. her: http://www.emu.dk/gsk/fag/kri/tradit...lse/index.html

    God jul til alle.
    Mvh. Mormal.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Som ikke troende holder vi også jul - hjerternes fest, en glædens, børnenes og lysets fest. I hedensk tid var jul/joul, lysfesten i forbindelse med vintersolhverv....

    Så jeg siger også glædelig jul (så må folk selvom om de vil fejre den)

    :D

  7. #7
    OPR1 Gæst
    I min familie siger vi også glædelig jul til alle, uanset om de har en trosretning eller ej.

    Ingen af mine sønner er troende, de er heller ikke medlem af folkekirken, men de holder da alligevel jul.

  8. #8
    jannie Gæst
    I min familie siger vi også Glædelig jul til alle Vores 4 børn er ikke medlem af folkekirken og jeg kender rigtig mange muslimske familier der også siger det når man møder dem :-)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg siger i 98% af tilfælde vi møder menensker på vores vej glædelig jul om de er gule - sorte eller hvide Men ham her "prædiker" og vil meget gerne diskuter om tro eller ikke tro, så jeg kunne ikke nære mig..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg siger i 98% af tilfælde vi møder menensker på vores vej glædelig jul om de er gule - sorte eller hvide Men ham her "prædiker" og vil meget gerne diskuter om tro eller ikke tro, så jeg kunne ikke nære mig..
    He-he, det kan jeg godt lide....jeg kunnne finde på det samme.
    Jeg siger god Jul til alle jeg er i kontakt med, og ser på dem og smiler så det ikke virker mekanisk...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •