Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Oprydning på pc ??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180

    Oprydning på pc ??

    Jeg er sikker på, at jeg har en del filer - eller rettere maaaaange filer (.doc, .xls, .jpg og musiknumre mm) liggende dobbelt flere steder på min pc.
    Men hvor .....?
    Findes der en funktion i XP eller måske et lille free-program (som du har afprøvet), således at jeg nemt kan finde dubletterne og så slette den, der ligger det "forkerte" sted ?
    Jeg har rodet lidt rundt med at lukke to Stifindere op - men det er slet ikke overskueligt - og der skal jeg jo osse vide det konkrete filnavn......
    fra Tove

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    2400 København NV
    Indlæg
    12
    Hej Tove

    På denne adr. http://www.easyduplicatefinder.com/ kan downloades et freeware program der kan det du efterlyser.

    Pia Oksbøl
    Mvh
    Pia

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Hej Pia - tak for det !

    Har du prøvet programmet (jeg er ikke så vild med at bruge et program, som jeg ikke "ved" noget om) ?
    fra Tove

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    2400 København NV
    Indlæg
    12
    Ja jeg har brugt det et par gange og synes godt om det. Det at man kan vælge at slette filer til "papirkurven" er dog en form for sikkerhed, hvis man skulle fortryde en fil-sletning. Det gælder blot om at bruge hovedet og ikke bare slette løs. Tag lidt af gangen i flere omgange.

    Pia Oksbøl

    Pia Oksbøl.
    Mvh
    Pia

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    2400 København NV
    Indlæg
    12
    Mere...Leg lidt med programmet inden du tager det i brug for alvor.

    Du kunne evt. lave en test mappe, hvor du kopierer ca. 10 filer til og derefter i testmappen laver yderligere kopier af disse filer. En god måde at få afprøvet og set hvordan programmet fungerer. Du kan så, sætte easydubb. til kun at skanne denne mappe.
    Mvh
    Pia

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Tak ska du ha - jeg vil fluks gå igang ! :o)
    fra Tove

  7. #7
    Martin Diderichsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tove Se meddelelser
    Jeg er sikker på, at jeg har en del filer - eller rettere maaaaange filer (.doc, .xls, .jpg og musiknumre mm) liggende dobbelt flere steder på min pc.
    Men hvor .....?
    Findes der en funktion i XP eller måske et lille free-program (som du har afprøvet), således at jeg nemt kan finde dubletterne og så slette den, der ligger det "forkerte" sted ?
    Jeg har rodet lidt rundt med at lukke to Stifindere op - men det er slet ikke overskueligt - og der skal jeg jo osse vide det konkrete filnavn......
    Kører selv med et program der hedder Ccleaner. Programmet fjerner unødvendige filer som windows ikke bruger til noget. hvis man har for mange af slagsen kan opstart og nedlukning tage lang tid. http://www.piriform.com/ccleaner

  8. #8
    liliestjerne Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Martin Diderichsen Se meddelelser
    Kører selv med et program der hedder Ccleaner. Programmet fjerner unødvendige filer som windows ikke bruger til noget. hvis man har for mange af slagsen kan opstart og nedlukning tage lang tid. http://www.piriform.com/ccleaner

    Betyder det så at man bare skal downloade det og så rydder det selv op. Eller er det bare et naivt håb

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •