Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: Fyld til sengetæppe

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2008
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    18
    Hej.
    Jeg har syet patchwork i mange år, også tæpper.
    Når det er tæpper til nærmeste familie og legetæpper til gulv, bruger jeg bomuldspladevat. Når de "bare" skal gives væk, f. eks. til Julemærkehjemmet, bruger jeg volumenvlies, og det fåes i dobbeltbredde.
    Hilsen Lis

  2. #12
    Elise Gæst
    Jeg plejer at udnytte volumenvliesen, så jeg sætter nogle gange et par baner sammen. Altså bare støder siderne sammen og syr i hånden med en slags store madrassting henover samlingen. Ved små ting som dækkeservietter, hvor toppen har mange blokke sat sammen, har jeg nogle gange siksakket volumenvlies sammen på maskinene med store sting. Det blir ikke at se, men er nok ikke godt hvis der kun er et lag stof øverst, hvis du forstår.
    Jeg bruger al volumenvliesen - de stumper jeg skærer af udenom quiltede tæpper, gemmer jeg og putter i nålepuder.

  3. #13
    Inger1 Gæst
    Stof og stil har i 150 br. Det har jeg selv brugt i et sengetæppe for år tilbage.

    http://www.stofogstil.dk/Katalog/Syt...rticleid=14628

    Inger

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    9230 Svenstrup J
    Indlæg
    92
    jeg har også købt voulumen flis eller vat købt kos stof og stil det købte jeg "meget bredt" tror det er 2,5 m bredt så mit sengetæppe kunne være blevet lavet i et stykke, men jeg valgte at quilt as you go, så havde jeg ikke så store stykke af gangen, det vat kun kanten rundt der var hele tæppet men ikke rullet ind i symaskinen, hvis I forstår hvad jeg mener . Mit sengetæppe er ca 2,5 x 2,5 m
    Med venlig hilsen
    Husmor

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •