Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Pakkekalender eller nisse.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388

    Pakkekalender eller nisse.

    Jeg har i øjeblikket en debat med min kæreste om hvorvidt vores datter skal have pakkekalender eller om nissen skal komme. Hun er 5 mdr så det er super ikke aktuelt men nu nærmer julen sig og det kom op. Og så blev jeg egentlig nysgerrig - hvordan var det hjemme hos jer?
    For min kæreste var det en pakkekalender. 24 små pakker hængt til skue og så åbnede man en hver dag. Han syntes det var dejligt at kunne se dem og gå og gætte og mærke og glæde sig til den særligt store/spændende er hang til juleaften.
    For mig var det nissen. Hver morgen havde han hængt en lille pakke til mig på det billede af en nisse min mor havde broderet. Jeg troede fuldt på det var nissen der kom hver nat med en pakke. Jeg syntes det var fantastisk hver morgen at komme ned og se hvad der nu hang til mig.
    Så hvad havde i - nisse eller pakkekalender?

    Til jer der er i gang med pakkekalenderne havde min kæreste i øvrigt et vidunderligt forslag. I vores familie er vi flere der gerne vil give de små pakkekalendere/nissegaver. Således vil jeg, min mor og min søster gerne give min niece en pakke kalender. Istedet foreslog min kæreste at vi fordelte dagene imellem os. Det vil så blive 8 pakker til hver for os. I vores tilfælde hvor der er en ekstra farmor der gerne vil lave kalender til vores datter bliver det til 6 pakker pr. næse. Så aftaler man et beløb man må bruge på de pakker man har fået lov at købe og samler på den måde 24 lidt bedre pakker. Jeg kan lige se hvor forstørret min datter ellers ville blive med 4 pakkekalendre, julekalender og chokoladekalender hver morgen. Og jeg tænker med skræk på de 96 små fjollede pakker hun ville sidde med - skrammel fra tigeren der brækker når man kigger på det. Måtte bare lige dele ideen med jer.
    Zuzzan

  2. #2
    lillebi Gæst
    Da jeg var barn havde vi "pakkekalender", men vi vidste godt at det var mor der lagde gaverne i vore sokker.
    Da min ældste var helt lille flyttede nissen ind hos os. Han kom den 1st december og man kunne tydelig se, når han flyttede ind for hans træsko stod uden for døren og hans halstørklæde, vanter og rygsæk stod i entreen og selvom han var en drille nisse lagde han altid gaver og han havde en stor fantasi med hvordan disse gaver skulle gives og ligges henne.
    Nu er min yngste 11 år og tror ikke mere på nissen, og den ældste er 23 men nissen flytter stadig ind d.1 december for ellers spørger børnene efter ham

  3. #3
    Tina Gæst
    Jeg fik pakkekalender.
    24 pakker blev hængt op d. 1. dec.

    Mine egne børn er også startet ud m. 24 pakker d. 1. dec.
    De sidste 4 år har de fået adventsgaver i stedet.
    De bliver også hængt op alle sammen på en gang.

    Det med at flere voksne deles om at lave en god pakkekalender, syntes jeg er en super god ide'.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Hos os kom julemanden med gaver i weekenden da vi blev ældre var det kun om søndagen. Vi satte vores sko i vindiet og hvis vi havde været artige gav det en gave hvis ikke en kartoffel dette har vi dog kun oplevet en gang. Sådan fungerer det også her i huset for så kan vores søn for en lidt dyrere gave som han får meget mere ud af en 24 billige gaver fra tiger
    Kig gerne forbi min blog

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Min søn på 16 har 2 år prøvet en kalender med 24 pakker i.. MEN SØRME IKKE FRA HAN VAR 5 MDR.... Hvad glæde skal en baby have af det ?? Hellere få bedsterne til at købe en eller anden ting til deres opvækst man står og mangler...
    Datteren har IKKE prøvet de 24 små ting for hun er 5 år yngre end drengen og han var begyndt på de 4 søndagspakker da hun kom til , fordi dybest set er det noget "skrammel" man kan få samlet sammen hvis man står selv med at skulle skaffe 24 pakker og det ikke skal sprænge budgettet...

    I dag får han ikke - efter eget ønske. Han vil hellere have tilgode til han får bruge for pengne i stedet for og datteren skal 1.søndag i advent have den lågekalender fra matas. 2. søndag får hun en toilettaske til alle grejerne og 3.søndag en kosmetik pung... Om hun får noget 4.søndag er endnu uvist for kalenderen fra matas er allerede det vi lejer at bruge til de 4 dage. Og det andet kommer oveni..

    Da jeg var barn havde vi børnenes ulands kalender og det var det... Juleaftensdag havde nissen dog været på besøg om natten og der lå en gave til mig og min bror i vindueskarmen. Så havde vi lidt at få dagen til at gå med...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Min datter skal heller ikke have i år. Det springer vi over. Muligvis også næste år hvor hun kun er 1½ men det kommer an på hvor langt fremme hun er og om hun forstår det :)
    Zuzzan

  7. #7
    symadammen Gæst
    Da min søn var barn i 1970'erne startede vi ud med en pakkekalender med 24 små pakker - da han blev større gik vi over til adventsgaver. Børnebørnene får også adventsgaver (af nissen) og vi har gjort det på den måde at forældrene og bedsteforældrene deles om at købe pakkerne. Nu er min søn så blevet skilt og flyttet sammen med sin kæreste som har 2 drenge og i dag sad vi så lige og snakkede om juletraditioner og hvordan de skulle koordineres. Jeg har syet nissestrømper til alle 5 børn - så nu må vi jo se om nissen kommer med nogle pakker

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126
    Hos os spiser vi risengrød den 23. Sætter ud til nissen.
    Så er det vi venter spændt på den 24. hvor nissen så kommer med en lidt stører ting til pigerne som de kan få tiden til at gå med i løbet af dagen.
    Hvis du tænker positive tanker, vil du også skabe positive vibrationer, og det vil hurtigt brede sig til dine omgivelser.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Jeg har altid fået 24 pakker hængt op på en broderet julekalender.

    Mine børn får det samme. Det er meget spændende at stå op den 1. december og se alle pakkerne.

    At dele om gaverne lyder som en god ide. Jeg har bare ingen jeg kan dele med.

    For mormor vil kun lege julemand. Vi spiser risengrød d. 23 og sætter resten frem til julemanden sammen med saftevand. Eller vi finder småkager som sættes frem til ham. Børnene tager så deres fars sutsko og sætter ved døren så julemanden ikke ridser gulvet. Gaverne fra mormor kommer så i de ophængte sokker.
    Hilsen Musse


  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Man bli´r aldrig for gammel til pakkekalender .....

    siger min datter som nu er 23 år ... :-) Hun får stadig 24 pakker i december. Pakkerne bliver købt i løbet af året når jeg pludselig får øje på en eller anden ting som jeg tror hun kan ha glæde af. Da jeg i år skulle lave pakkekalenderen klar stod jeg pludselig med et luksus problem.. havde FOR mange pakker !!!! Den 1. december er der altid 24 forskellige karameller hængt op på et langt silkebånd , så er der en til hver dag i stedet for den der elendige chokolade julekalender. D. 2. december er der altid en skrabekalender og i løbet af måneden er der også altid et skrabelod eller 2 !! Hun er stadig på SU så hun er lykkelig for mine "gavekort" til frikadeller eller kødsovs til fryseren. Og så er der SELVFØLGELIG også altid hjemmestrikkede sokker, i år var der faktisk 2 par, og også flere andre hjemmestrikkede/hæklede ting.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •