Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 39

Emner: Pakkekalendergaveidéer

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    28 Sep 2007
    Geografisk sted
    Bramming
    Indlæg
    67
    Jeg har selv kæmpet en del med at komme på hvad min kæreste skulle have i sin pakkekalender de år han har fået det.
    Min løsning blev, at da pengende der var sat af til det slap op, laved jeg gavekort på f.eks. Et fodbad med masage(Det gjorde lykke) eller bare en masage, eller noget andet jeg ved han vil blive glad for, som ikke koster noget.

    Det har tit været de gaver han blev mest glad for, i stedet for at får chokolade i hver anden pakke.
    Hilsen Snuggi
    medlem af krea-syd og vest

  2. #12
    Nette Gæst
    Missemor, hvorfor ikke bare lave een kalender til både søn og svigerdatter, og så kan de hjælpes ad med at åbne? Elle rhvorfor ikke sige tl dem, at du nu har lavet kalender i mange år, og at de er X antal sønner, der nu kan deles om at lave en til deres forældre?

    Jeg tror, vi stopper med gaverne, når børnene bliver 12. Her i huset er det heller ikke kalendergaver. Det har vi prøvet, men at finde små gaver til en femmer til 24 dage, giver simpelthen for mange "braller"gaver. Og glæden ved at pakke en lille legoklods ud hver dag i 24 dage, kunne slet ikke findes i drengene.
    Vi er derfor gået over til adventsgaver, hvor de så får en ting hver til 20-30 kroner hver søndag i stedet for. Og der er ikke noget så skønt, som at vågne søndag morgen til lyden af trippende børnefødder og ditto stemmer, der siger "Nøøj, nisen har været her!"

    Nette

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Nette, vi er også stoppet nu med dem der er flyttet hjemmefra, sidste gang var i 2006. Vi har så "kun" een hjemboende på 16, og han skal jo snart til at "samle udstyr", som vi kaldte det, da jeg blev konfirmeret, hvor man ønskede sig glas, bestik o.s.v. Så han er den eneste der stadig får, men kun adventsgaver, og så bliver de bare lidt større. Tiden er en helt anden i dag, end for 10 år siden. Det er ligesom blevet sværere at give noget, som bliver modtaget med glæde, da unge i dag tit har flere penge mellem hænderne, end vi andre havde som børn.
    Når det er påske, har vi altid gemt påskeæg i hele huset, som knægtene så skulle rende rundt og finde, men da den ene i mellemtiden har fået diabetes, og to af vore svigerdøtre har det sammen, gav vi dem i år et gavekort til en tur i biffen incl. popcorn og drikkelse. Det vakte lykke.

    Nu har vi jo fået et barnebarn, og hun mangler i hvert fald ikke noget, heller ikke hvad angår legetøj. Hun bliver forælet fra alle sider, så da hun skulle døbes, fik hun udover en "thorlaser" af os, (glasstykke med indskudte prikker på lyssokkel) en bankbog, der er spærret til hun fylder 18 år. Der indsatte vi så et beløb, og så de første år til jul og fødselsdag, hvor hun ikke rigtig har forstand på gavernes størrelse og værdi, får hun bare en lille ting at pakke op, og så sætter vi resten af budgettet ind på denne konto. Vi tror hun får mere glæde af dette, når hun fylder 18 år. Når vi sætter penge ind på kontoen, skriver vi så i teksten f.eks.: "Julegave fra farmor og farfar", så hun senere kan se, hvem hun har fået hvad af. Der er nemlig andre i familien der også har fået dette kontonr.
    Måske en ide andre?

    Iøvrigt, ham der laver disse "thorlaser" kan lave faktisk ALT, bare han har en fil med et billede. F.eks. er kirken på billede rent faktisk den kirke, barnebarnet blev døbt i. Og så er den 3-dimensionel. Jeg tror et rokke-logo kunne være rigtig flot i sådan et stykke glas, der jo fås i et utal at størrelser.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188
    Jul ..... jeg går helt i selvsving. Jeg ELSKER jul!!
    Jeg laver pakkekalendere til vores 2 unger, og selvom jeg prøver at sætte mig det mål, at det kun skal være i weekenderne, så ender det altid med 24 gaver alligevel :o)
    Min mor får weekendgaver, og så plejer jeg at overveje, hvem der ellers TRÆNGER til en lille opmundtring. De sidste år har der været en del sygdom, dødsfald og skilsmisser i omgangskredsen, så der har været mange at betænke !!
    Jeg lavede en sød kalender til en veninde, som havde en depression. 24 forskellige størrelses syltetøjsglas med stofhætter - de var fyldt med alt muligt, feks. gajoler, pebernødder, til- og frakort, små engle, småkager, nødder, julepynt, starinlys og små duftposer. Jeg kørte ud på hendes kontor og satte dem på hendes skrivebord, en dag hun ikke var der, og I kan tro, at hun blev glad :o) HERLIGT med den slags overraskelser.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Yeps Hundeuld, kommer her http://www.thorlaser.dk/

    Man kan godt bestille online på nettet, men vi bruger den lokale guldsmed, der kan man se de forskellige størrelser på glas. Så mon ikke der er en guldsmed i nærheden af hvor du bor? Der er i hvert fald et link til de forskellige forhandlere.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jenny og alle hendes fætter og kusiner fik sådan en bankbog af deres mormor og morfar.
    Jenny blev brugt til udbetaling på hendes første hus... så JA det er en god ide at lave sådan en bankbog til de unge, i stedet for at fylde værelset med ting, så de ikke kan røre sig derinde.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    lillebi Gæst
    Da vi boede i USA, havde vi det første år ikke meget dansk jule pynt, hvilket jeg beklagede mig over til min mor.
    Året efter fik jeg en gave kalender med; gør det selv hjerter/kræmmerhuse,danske flag til juletræet, kalendelys, kravlenisser o.s.v.Det var næsten alt sammen noget jeg og børnene skulle lave selv og nej hvor vi nød det. Dette kan føres over til når børnene flytter hjemmefra og skal til at samle julepynt.

  8. #18
    Jeanne Thøgersen Gæst

    Kalender

    Pakkekalender bliver man aldrig for gammel til. Har fået en siden jeg var ca 1 mdr og indtil min momse døde i 96. Tror I nu det stoppede??? Nix min ældste søster fortsatte med at lave julekalender. Da jeg i 98 flyttede sammen med min nuværende mand syntes jeg selv jeg var så F........ voksen at den der julekalender godt kunne undværes - men nej - jeg savnede den og min søster savnede at lave den, så vi genoptog den fælles glæde.
    Grunden til jeg skriver dette - jeg har lige fundet kalenderen frem min søster syede da min mor ventede mig så pakkerne kan komme på den!!!!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    5450 Otterup (Nordfyn)
    Indlæg
    60
    Jeg laver julekalender til mine forældre hvert år. Det begyndte da min far fyldte 70 (han har fødselsdag 26/11) og jeg manglede en sjov gave og så har det bare fortsat (han bliver i 87 år) . For at der ikke skal gøres forskel så får min mor nu også en. Indtil min moster døde fik hun også julekalender som en opmuntring (hun havde det svært de sidste mange år hun levede men var meget glad for kalenderen).

    Og hvad er der i pakkerne: viskestykker, håndsæbe, juleslik, en julebryg, et skrabelod, altid mindst et par hjemmestrikkede sokker, lighter, lys, marmelade, julepynt.

    Nogle ting dyrere end andre men altid noget de kan bruge og de glæder sig altid til at pakke op. Min far er meget stolt af sin kalender og viser den gerne frem til hjemmehælp og hvem der ellers kommer.

    Og så laver jeg advendtskalender til min søster som hun får hver søndag og jeg får også en af hende. Hun vil også gerne have hjemmestrikkede ting har i år ønsket sig sokker og et tørklæde men nu må vi se hvad jeg når, det er jo lige om snart.
    Mange hilsener

    Lotte Birgitte

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg havde planer om at lave en julekalender til min broder i år; men tiden er rendt fra mig, så nu skriver jeg hvad det skulle have været.
    Jeg ville have strikket 12 par sokker hvert par i sin farve , så pakket dem enkelvis ind, så kunne han selv parre dem efterhånden.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •