Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 43

Emner: Jeg er gået tør .....

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg forstår slet ikke hvordan man strikker frem og tilbage på en rundpind , og hvad det er man skal skrue på

    Men jeg har nu heller ikke sådan en tyk rundpind
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du kan læse om dem her:

    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=10090

    De har skiftet navn til Knit Pro, men det er de samme. Det er forskellige sæt med løse wirer (plastikdelen på en rundpind) i forskellige længder og så kan man skrue den størrelse pind på, man har brug for og hvis rundpinden bliver for kort kan man tage en længere wire (eller evt. en ekstra wire) og skrue pindene på eller skruesammen med den alt for korte wire, så rundpinden bliver længere. Så må man købe sådan et lille rør, der kan forbinde de 2 wirer med hinanden.

    Istedet for at samle de opslåede masker til en ring, så vender du strikketøjeet og strikker tilbage til der, hvor du startede med at slå masker op fra den ene side af rundpinden til den anden. Så vender du igen og strikker den modsatte vej. Nøjagtig som du ville have gjort med et par lange, lige strikkepinde (jumperpinde kaldes de også).

    Her kan du se og købe knit pro pindene: http://www.shop.rosenlund-garn-uldpr...9e0cd8c7a08595
    Sidst redigeret af Strikkelene : 19-11-2009 kl. 00:31 Årsag: slettede Hostrik = forkert sted.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Vil det sige at man egentlig skal have to lange rundpinde for at kunne lave et sjal ?
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Min længste rundpind (wiren) er 120 cm) og den brugte jeg til sjalet. Men som jeg skrev lige før: Hvis du køber et sæt knit pro og de små rør til at forbinde wirer med, så kan du faktisk lave rundpinden lige så lang, som du synes, at den skal være ved at forbinde 2 eller flere wirer med hinanden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Min længste rundpind (wiren) er 120 cm) og den brugte jeg til sjalet. Men som jeg skrev lige før: Hvis du køber et sæt knit pro og de små rør til at forbinde wirer med, så kan du faktisk lave rundpinden lige så lang, som du synes, at den skal være ved at forbinde 2 eller flere wirer med hinanden.

    Jamen det forstår jeg godt ..
    Men altså .. Skal man sidde med to rundpinde på 120 cm. når man strikker et sjal? Altså ligesom når man sidder med to alm. pinde og strikker
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har vist fået bildt dig noget forkert ind. Det er her og ikke i Hostrik, at du kan købe dem:
    http://www.shop.rosenlund-garn-uldpr...9e0cd8c7a08595 Prøv at klikke på et af de links, der bliver grønne når du peget på dem med musen. Så kommer der fine billeder af pindesættet.

    Nej! Du bruger kun én rundpind, som du kan forlænge eller forkorte som du vil. Der er jo en strikkepind i hver ende af en rundpind.

    Jeg spekulerer på, hvad alle vores formødre gjorde før rundpinden blev opfundet. De må have fået temmelig ømme arme og skuldre af at strikke på et par lange jumperpinde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg må være dum , for jeg forstår stadig ikke hvordan man strikker frem og tilbage på dem
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  8. #28
    Rysse Gæst
    For at strikke rundt på en rundpind bliver du nødt til at samle maskerne. Det lader du bare være med og bytter rundt på pindene som du ville gøre med alm. strikkepinde. Håber det var forståligt.

  9. #29
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Anne-Marie Se meddelelser
    Mon du har en dansk version af sjalet....???
    Det er strikket efter diagram Anne-Marie, så måske ser det sværere ud end det er.

  10. #30
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af conras Se meddelelser
    Hvis du godt kan lide Dane Shawl, synes jeg du skal prøve det.
    Opskriften er gratis at downloade via Ravelry.com, men jeg har det også liggende som pdf-fil, hvis du er interesseret.

    Den er jeg interesseret i. Skriver lige en PB til dig.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •