Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 43

Emner: Jeg er gået tør .....

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Kunne man få et billede at se ...kunne måske godt tænke mig en kopi af opskriften ...

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Hej Githa.
    Sender dig en mail. Nu ved jeg hvordan du har det med engelske opskrifter, men der er diagram til også.
    Vh. Jeanet

  3. #13
    lillebi Gæst
    [quote=CarinaHorsmark;201071]så er huen lagt i hjørnet , man er kun lige blevet færdig med de ting der lå i hjørnet , og vupti så ligger der noget nyt

    men nu skulle jeg jo lige prøve sådan et sjal .. Jeg bruger pinde nr 8 ..
    også tænkte jeg at jeg ville prøve at bruge noget af det angora garn (tror jeg det hedder) som jeg har fået en hel pose af af min mor ..
    Men jeg har en træls ide om at det er sådan noget som krymper/klumper/filter når man vasker det [/quote

    Angora kan godt være lidt levende at strikke i men du skal ikke være bange for at vaske det...ja det kan godt fnugge og filte lidt ,men du må bare ikke vaske det på varmere grader end max. 30 og hvis du vasker i maskinen skal det kun ligge og "vugge" . Det samme gælder hvis du vasker det i hånden og endelig ikke vride det
    Du vil blive glad for resultatet, for angora strik er rigtig flot

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg pillede det op jeg strikkede i angora , og begyndte med noget alm gråt nisse garn .. Jeg er ikke sikker på at det er angora garn jeg har fået af min mor , da jeg synes det ligner uld .. Og det var rigtig træls at strikke med , da garnet nærmest gik fra hinanden hele tiden ..

    Men jeg er da allerede oppe på at have 81 masker på pinden (:
    Hvor mange skal man have på pinden til sidst ? Det jo ikke helt nemt at måle hvor langt det er blevet ..
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg havde 381 masker på pinden til sidst inden jeg lukkede af.

    Nu har jeg fundet billedet i denne tråd (besked nr. 66).

    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...t=12909&page=7
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Ej , hvor er det bare flot

    Gid man kunne lave sådan noget flot noget
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det kan du sagtens Carina! Det er faktisk ikke så svært. Men det kræver nok, at du ikke sidder og tænker på en masse andre ting mens du strikker det. Det var nok det, jeg gjorde og derfor fik lavet nogle fejl, som jeg heldigvis kunne nå at rette.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det kan du sagtens Carina! Det er faktisk ikke så svært. Men det kræver nok, at du ikke sidder og tænker på en masse andre ting mens du strikker det. Det var nok det, jeg gjorde og derfor fik lavet nogle fejl, som jeg heldigvis kunne nå at rette.



    Uh , så skal det nok blive svært for mig (pga. stress osv) så kan jeg ikke sidde helt stille , så laver som regel en masse ting på samme tid
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af CarinaHorsmark Se meddelelser
    Jeg pillede det op jeg strikkede i angora , og begyndte med noget alm gråt nisse garn .. Jeg er ikke sikker på at det er angora garn jeg har fået af min mor , da jeg synes det ligner uld .. Og det var rigtig træls at strikke med , da garnet nærmest gik fra hinanden hele tiden ..

    Men jeg er da allerede oppe på at have 81 masker på pinden (:
    Hvor mange skal man have på pinden til sidst ? Det jo ikke helt nemt at måle hvor langt det er blevet ..
    Et godt råd...hvis du skal strikke sjal, som jo bliver med temmelig mange masker efter hånden som man tager ind, er det en god ide at strikke på en lang rundpind(det ved jeg selvfølgelig ikke om du allerede gør.). Du skal bare strikke frem og tilbage fuldstændig som hvis du strikker på jumperpinde. For som Strikkelene skriver sluttede hun med 381 masker og så mange masker er nemmere at have med at gøre på en rundpind. Håber du kan bruge rådet.
    Vh. Jeanet

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Helt rigtigt, Jonet!
    Jeg strikkede på min lange knit picks/pro rundpind 120 cm med pind 5 skruet på.

    Lige nu strikker jeg et halstørklæde på langs på den samme pind men med en 40 cm wire som forlængelse. Også denne gang strikker jeg ret og frem og tilbage (ikke rundt).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •