Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: sekskantet halsedisse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703

    sekskantet halsedisse

    Jeg kunne godt tænke mig at strikke denne sekskantede halsedisse ...men jeg er kommet i yvivl ...der står : efter 8 omgange ,skal man sætte 6 mærketråde med 56 m imellem ...så skal man lukke 1m på hver side af tråden (2m imellem ) hvordan gør man det?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg tror der menes før de 2 m tages 1 løs af, strik 1 m og træk den løse m over. Efter de 2 masker strikkes 2 sammen. Jeg har også siddet og kigget lidt på den opskrift.
    Knus Rita

  3. #3
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af githa Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig at strikke denne sekskantede halsedisse ...men jeg er kommet i yvivl ...der står : efter 8 omgange ,skal man sætte 6 mærketråde med 56 m imellem ...så skal man lukke 1m på hver side af tråden (2m imellem ) hvordan gør man det?

    Jeg tror ikke, du skal lukke af, men at du skal tage ind?

    Nette

  4. #4
    Rysse Gæst
    Jeg tror du skal strikke indtil 3 masker før markøren/mærketråden - så tager du 1 maske ind ( enten 2 masker sammen eller 1 maske løs af 1 ret og den løse hen over). Så har du 1 maske tilbage før markøren. og så gør du det samme på den anden side af markøren dog omvendt. På denne måde har du 2 masker imellem indtagningerne.

  5. #5
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Jeg tror du skal strikke indtil 3 masker før markøren/mærketråden - så tager du 1 maske ind ( enten 2 masker sammen eller 1 maske løs af 1 ret og den løse hen over). Så har du 1 maske tilbage før markøren. og så gør du det samme på den anden side af markøren dog omvendt. På denne måde har du 2 masker imellem indtagningerne.
    Jeg mener også det var sådan jeg gjorde det, dengang for længe siden da jeg strikkede den.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Ok ...tak for hjælpen til jer alle ...dejligt med hurtig svar ...

  7. #7
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Jeg tror der menes før de 2 m tages 1 løs af, strik 1 m og træk den løse m over. Efter de 2 masker strikkes 2 sammen. Jeg har også siddet og kigget lidt på den opskrift.

    Ok, det her er altså meget mystisk! Da jeg skrev mig svar på det første indlæg i denne tråd, var dit indlæg her ikke, Rita. Ellers havde jeg ikke gentaget dig, heller ikke selvom jeg beskriver det med andre ord. :-)

    Nette

  8. #8
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Ok, det her er altså meget mystisk! Da jeg skrev mig svar på det første indlæg i denne tråd, var dit indlæg her ikke, Rita. Ellers havde jeg ikke gentaget dig, heller ikke selvom jeg beskriver det med andre ord. :-)

    Nette
    Det har jeg prøvet adskillige gange. Der kan faktisk dukke både 5 og 6 indlæg op, der ikke var der inden jeg skrev og tilsyneladende er skrevet flere timer før mit indlæg.

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Det har jeg prøvet adskillige gange. Der kan faktisk dukke både 5 og 6 indlæg op, der ikke var der inden jeg skrev og tilsyneladende er skrevet flere timer før mit indlæg.
    Underligt. Jeg kiggede lige en ekstra gang, da jeg opdagede det. Det virker som om, jeg er fuldstændig tåbelig, - at gentage, hvad der blev skrevet et kvarter tidligere. LOL

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •