Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Baktus

  1. #11
    sannemor Gæst

    Jeg er osse Baktus fan

    Hejsa jeg har lavet forløbig 3 tørklæder og det er et dejligt nemt stk.
    håndarbejde osse tv venligt.Har kun billeder af de 2 det sidste er i mohair i svag grøn.
    Knus Eva
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    sannemor Gæst
    hejsa jeg ved ikke hvordan navnet er opstået men fik at vide at hvis man strikker det i glat strik så hedder det en, Hold nu fast,en KARIUS jeg fik det at vide på en norsk strikke blog.
    knus Sanne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    ja - så ved jeg da slet ikke hvad jeg skal kalde de tre jeg strikkede i foråret.
    der er strikket kant på, det ene med en hjerte mønster kant, de andre to med flæse kanter i retstrikning, i alpakkagarn.
    men lige meget hvad de hedder, er jeg mega glad for dem, og bruger dem meget.
    jeg har strikket det ene i kauni lace regnbue, som den ene farve, og ensfarvet lilla alpakka, som den anden farve. det er blevet et lækkert resultat, med det farveskift, der kommer af sig selv i kaunien.
    kinoll

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det må være én, der holder af de 2 små "tandtrolde", Karius og Baktus, der har givet halstørklæderne navn. I har sikkert læst historien om dem. Jeg mener, at det er Thorbjørn Egner, der har skrevet den. Min søster og jeg elskede den, da vi var børn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af kinoll Se meddelelser
    ja - så ved jeg da slet ikke hvad jeg skal kalde de tre jeg strikkede i foråret.
    der er strikket kant på, det ene med en hjerte mønster kant, de andre to med flæse kanter i retstrikning, i alpakkagarn.
    men lige meget hvad de hedder, er jeg mega glad for dem, og bruger dem meget.
    jeg har strikket det ene i kauni lace regnbue, som den ene farve, og ensfarvet lilla alpakka, som den anden farve. det er blevet et lækkert resultat, med det farveskift, der kommer af sig selv i kaunien.
    Du må bestemme om det er kartus eller barius......jeg stemmer for barius....Godt nytår fra mig.....hav en god aften og et godt år....

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    go´ide 2ve2ve !!!
    det er da det de skal hedde, mine tre bariusser
    kinoll

  7. #17
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af 2ve2ve Se meddelelser
    Kender I Baktus tørklædet ---jeg har lige lært det af min datter.

    Slå 4 m op og strik retstrikning
    På hver 4.pind tages 1 m ud i begyndelsen, dvs. det er kun i den ene side.
    Nå du synes det er stort nok, lukker du en af i beg. af hver 4.pind, til du er tilbage ved 4 masker, og luk så af.


    Du kan evt. lave en hulrække på hver 8.p. Brug hvilkensomhelst garnrest og pinde efter lyst. Lav evt. striber hvis du har lyst, men ikke over mere end 2 p.(synes jeg) da der ellers bliver for store "tråde" i siden og trække med. Husk at skifte mellem garnerene i den side hvor der ikke tages ud og ind, det er pænest....

    Fin julegave ide --ikke?

    ja rigtig fin jule gave og nem tillige med

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •