Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: 3.12 Zep dekorerer julen 2009

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    3.12 Zep dekorerer julen 2009

    Årets første juledekoration...

    Det er ikke det, jeg føler mig mest hjemme i. Så jeg må igang med at øve hehe.

    Denne skal gives væk, når den aflyste middagsaftale igår bliver til noget.
    Jeg har brugt grønt, våd blomsterskum, dækket med forskelligt mos i bunden. Deri er stukket tørrede, Gyldenris frøstande, noget granlignende grøn og vist nok en Thuja ting. Koglerne er tråede, så de vender i forskellig retning og stukket i. Valnødderne har fået en elefanttråd stukket i. Kugler er trådet. Nissen er købt med pind på. Lysene står med spyd ned gennem mosset. Slutteligt er der sprayet lidt med noget sølvglimmerspray på koglerne. Allerhelst ville jeg have sprayet med elefanthud og drysset sølvgimmer på for at give en lidt frostagtig virkning. Men søvglimmeret kunne jeg ikke lige finde...

    Jeg har også lige taget et billed af den fra hver ende.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Zep : 03-12-2009 kl. 12:52
    og Julemor

  2. #2
    Birgitma Gæst
    Den er blevet rigtig flot.

  3. #3
    lillebi Gæst
    Den er altså blevet rigtig flot Zep

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Du er multi-taske-krea-overfantastisk juledekoration laver
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have

    Jeg har leget videre... Og det blev til denne kalenderdekoration. Jeg har ikke lige 24 juletræslys og en passende beholder til det, men har stillet denne brune til demonstration. Jeg vil nemlig gerne have, at lysbeholderen er brun og "matcher" koglerne, som har lidt guldglimmer på.

    Billedet er ikke helt godt til at give indtryk af den. Men igen har jeg brugt grønt blomsterskum, som er i en plastpose indeni "trommen". Der er dækket af med forskelligt mos, som er sat fast med romernåle. Og i den ene side er Buksbom.

    Stjernen er stukket ned i, så den er delvis "skjult". Den er lavet af elefanttråde og beviklet med guldfarvet bouillontråd. Så er en rest guldfarvet bånd snoet lidt og stukket til med nogle "nipsenåle" med klar glasperle foroven.

    Og så er der ellers købepynt for resten, som var trådet i forvejen - og den herlige nissepige, der kigger igennem stjernen er på en pind.

    Lyseholderen kan jeg ikke tage æren for. Men det er en valnød med kraftig tråd, formet til lys og malet gyldfarvet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    SUPER flot deko.

    Er det okay, hvis jeg "hugger" din gode ide, med at hænge juletræshænger, så det står lidt for sig selv?
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak

    Det vil glæde mig, hvis du "hugger" mine idéer
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Tak

    Det vil glæde mig, hvis du "hugger" mine idéer
    Hej søde Zep.

    Tusind tak. Du er en ENGEL.
    supersine669

    carpe diem

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha jeg har slet ikke tænkt jul endnu.. men sådan dekoration kan man altid bruge..men jeg venter lidt ..hvad med drys faktoren Zep smider de ikke nålene inden jul...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    De står køligt, til de skal bruges/afleveres. Og jeg har lavet dem med vandmættet grøn oasis istedet for ler, så de tørrer ikke ud på samme måde som en traditionel dekoration. Så jeg vil blive overrasket, hvis noget drysser.

    Vil forresten lige anbefale, at man tager et kig ovre i Juleidébanken, hvor jeg for nyligt har startet et emne op med fif til julens dekorationer - der er plads til mange flere indlæg
    og Julemor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •