Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Køb af vævegarn

  1. #1
    RakelA Gæst

    Køb af vævegarn

    Har I et bud på et sted, man kan købe vævegarn og evt. vævetilbehør i Kbh. Jeg har luret, at min mand og mor har anskaffet en rammevæv med det mest almindelig tilbehør til mig i julegave.

    Min mor vævede, da jeg var lille, så jeg kender godt de basale teknikker og jeg har også fundet et par bøger om rammevæve.

    Men jeg kan ikke finde et sted at handle garn, hvis det skal være et fysisk sted og det må det gerne være!

    God weekend og på forhånd tak!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg ved ikke, hvor i København du kan købe garn og tilbehør til vævning. Men hos Hørmann Hobby og Skytten har de alt, hvad der skal bruges til vævning (også væve).

    http://hoermann-hobby.dk/

    http://www.skytten-danmark.dk/default.asp?status=nores

    Der kan du være sikker på, at du kan få, hvad du mangler.

    I øvrigt siger nogle af damerne, jeg går til vævning sammen med, at det er billigere at købe garn i Sverige.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    RakelA Gæst
    Ja, men nu ville jeg gerne finde et sted i København. Jeg har ikke lige planer om at komme til Silkeborg eller Horbelev. Ja, det er billigere i Sverige - men som begynder ville jeg egentlig gerne handle i en dansk butik, hvor der måske er tid til en snak om, hvad det er, man bruger til hvad m.m..

    Ellers så køber jeg ofte garn i UK, det er også pt. billigere end i Danmark.

    Men tak for hjælpen!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Der må være nogle københavnere, der ved, hvor du kan købe garn i København(strup).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2007
    Geografisk sted
    Vejle Ø
    Indlæg
    3
    Hej
    Med hendsyn til vævegarn
    Hvad vil du væve - det betyder meget at man som nybegynder har garn der er nemt at arbejde med.
    Bomullin = bomuld og hør - kan bruges til trend og så alt efter hvad man ønsker at væve kan man vælge andet materiale til indskud. Viskestykker - tørklæder - puder osv.
    Lån bøger på biblioteket om vævning og ja så bare gå igang.
    Ved ar købe garn over nettet og samligne priser, så finder man snart ud af hvor det er nemmest at handle.
    Find frem til den nærmest vævegruppe - her er også altid god hjælp at hente.

    Hilsen Mona

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •