Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Rysses ATC-kort

  1. #1
    Rysse Gæst

    Rysses ATC-kort

    Er der nogle der laver ATC kort.

    ATC kort står for: Artist trading card. Kortene kan byttes i hele verden. Jeg har to gange byttet med nogle i Canada. De kan ikke sælges, men skal byttes eller gives væk. Størrelsen på kortet ligge fast 6,4 x 8,9 cm. Men de kan pyntes på utallige måder. Nogle gange bliver der lavet swaps dvs. at der er en der står for bytningen. Her er der et tema, det kunne f.eks være katte. Kortet skal så indeholde en kat, men måden er op til den enkelte. Dem der tilmelder sig swappen sender (hvis der er 10 tilmeldte) 9 kort til værtinden + en frankeret svarkuvert. Denne bytter så rundt på alle kortene så man ikke får sine egne igen. Og så bliver der sendt 9 kort retur til en selv.

    Her er nogle som jeg har lavet, de er allerede byttet væk, men er i fuld sving med at lave flere.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    symadammen Gæst
    Hej Rysse
    Hvor er dine ATC-kort flotte. Jeg har tænkt på at lave nogle med stof, men er ikke begyndt endnu - måske skulle jeg se at komme i gang, så kan det jo være at du vil bytte med mig

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Hvor er de flotte, Rysse - og meget forskellige !!
    Jeg laver selv ATC-kort i perioder, men har ikke gjort det i et stykke tid nu. Men jeg har osse byttet rigtig mange af mine væk, så jeg har efterhånden en helt pæn samling fra alle mulige kortmagere - det er rigtig sjovt at tage dem frem engang imellem og se hvor forskelligartede de kan være.
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  4. #4
    Rysse Gæst
    Tak for ros.

    Symadammen: Jeg vil glæde mig til at se dine ATC-kort der er med stof. Og selvfølgelig vil jeg gerne bytte med dig. Jeg kunne jo tage nogle stykker med d. 25.

    Gydda: Vil du ikke vise nogle af dine kort frem.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Er der nogle der laver ATC kort.

    ATC kort står for: Artist trading card. De kan ikke sælges, men skal byttes eller gives væk. Størrelsen på kortet ligge fast 6,4 x 8,9 cm. Men de kan pyntes på utallige måder. Nogle gange bliver der lavet swaps dvs. at der er en der står for bytningen. Her er der et tema, det kunne f.eks være katte. Kortet skal så indeholde en kat, men måden er op til den enkelte. Dem der tilmelder sig swappen sender (hvis der er 10 tilmeldte) 9 kort til værtinden + en frankeret svarkuvert. Denne bytter så rundt på alle kortene så man ikke får sine egne igen. Og så bliver der sendt 9 kort retur til en selv.

    Her er nogle som jeg har lavet, de er allerede byttet væk, men er i fuld sving med at lave flere.
    Sjov ide, og flotte, flotte kort.
    V.h. Betteklaus 9210

  6. #6
    lis ai Gæst
    Rigtig søde kort Rysse og sjov ide

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Tak for ros.
    Gydda: Vil du ikke vise nogle af dine kort frem.
    Joda - jeg opretter lige en ny tråd til det
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  8. #8
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Gydda Se meddelelser
    Joda - jeg opretter lige en ny tråd til det

    Jaaaaaaa......

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Forstår jeg det rigtig , i får et tema til at lave dem over, skal der være 1 ting der går igennem dem alle eller hvordan?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Rysse Gæst
    Ja det er korrekt forstået. F.eks. Tema er katte. Værtinden vælger hvor mange kort der skal laves. Det kunne eks. være 4 stk. pr. næse. Kortene skal så have en kat på. Men om den er klippet fra et ugeblad, hentet på nettet, et foto af ens egen lille missekat, broderet eller noget helt 7. Det er helt op til den enkelte, når bare katten indgår. Selvfølgelig skal kortets størrelse også overholdes.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •