Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 29

Emner: Spiralstrømper

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Ja så kom dagen hvor jeg skulle prøve dette strikkeri. Købte Ineglises sidste og der var de i bare under navnet "cirkel-strømper"... Men må sige der ER opgviet igen for jeg vil have strømper HELT op til knæet og der er gangske simpelt for få masker i den største størrelse (10 makser forlidt og størrelsen er i forvejen for stor til mig) og jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg kan tage ind i dem så det ikke generer mønsteret når det er på 2 masker hele tiden...

    Så jeg fandt min "gamle" opskrift - også fra ingelise - og bruger den. Den kender jeg....

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Med tykkere garn

    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Ja så kom dagen hvor jeg skulle prøve dette strikkeri. Købte Ineglises sidste og der var de i bare under navnet "cirkel-strømper"... Men må sige der ER opgviet igen for jeg vil have strømper HELT op til knæet og der er gangske simpelt for få masker i den største størrelse (10 makser forlidt og størrelsen er i forvejen for stor til mig) og jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg kan tage ind i dem så det ikke generer mønsteret når det er på 2 masker hele tiden...

    Så jeg fandt min "gamle" opskrift - også fra ingelise - og bruger den. Den kender jeg....
    og større pinde bliver strømperne automatisk større, det ku du jo prøve . God jul

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    en bliver de så ikke mere "løse" i det. Skulle jo ikke gerne være fuld af huller. Det er kun alm strømpegarn jeg har...

  4. #14
    bettina louise Gæst
    nu er jeg i gang med spiral sokker , og jeg syntes godt nok jeg skal strikke dem meget lange for at min mand kan passe dem ,,, ak og suk .... det føles næsten som de er flere meter lange

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    en bliver de så ikke mere "løse" i det. Skulle jo ikke gerne være fuld af huller. Det er kun alm strømpegarn jeg har...
    Hvis du strikker med to tråde på tykkere pinde sku der ikke blive huller .

  6. #16
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Strømpegarn er mange ting men pøv at se på Markno.dk der er sokker i forskellige typer og tykkelser med maskeantal, brug det og strik så derud af

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2010
    Geografisk sted
    Hellinge
    Indlæg
    4
    hvilken størrelse svare opskriften til?

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu vil jeg prøve at strikke et par spiralstrømper. I opskriften står pind 3. Men da jeg strikker stramt er jeg gået op i pind 3½. Da det er første forsøg, så er jeg selv forsøgskanin (det bliver egne strømper). Jeg vil prøve, hvordan det føles at have strømper uden hæl på. Hvis det føles godt, vil jeg nok strikke nogle flere. Ellers bliver det nok ved det ene forsøg.

    Jeg vil lige sige, at linket i besked nr. 2 ikke virker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det går fint fremad med mit første forsøg på at strikke spiralstrømper. Jeg har 60 masker på til str. 36 - 39 på pind 3. Det er sjovt at skubbe maskerne 1 gang mod højre på hver 5. omgang, så ribben bliver skrå. Jeg håber, de bliver gode at gå med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Bruger kun denne opskrift. Har strikket dem i flere år.
    Min datter bruger kun dem i sine sikkerhedsstøvler/sko. Hun er anlægsgartner.
    http://www.familiejournal.dk/haandar...emper-i-spiral

    Jeg bruger en strømpegarn med lidt stretch i.
    image.jpg

    Strikker dem også til småunger, og til barnevognsluffer ��
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •