Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Grill-loven !

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ha, ha!! Hvor er I sjove alle sammen!

    Til gengæld må manden finde sig i at mangle et ribben. Det fik kvinden jo!!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    ...er det nu jeg skal sige at ifølge evolutionsteorierne, er kvinden og manden nok ca. kommet på samme tid :P iøvrigt syntes jeg det er fint at mændene sørger for grillen....så laver de da et eller andet fornuftigt! Ej her hos os deles vi pænt om madlavning og der forefindes ikke nogetsomhelst der indeholder alkohol i vores hjem :D

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu er det snart gril tid igen for nogen er det jo hele året, men frisk nu lige jeres hukommelse op
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    ...er det nu jeg skal sige at ifølge evolutionsteorierne, er kvinden og manden nok ca. kommet på samme tid :P iøvrigt syntes jeg det er fint at mændene sørger for grillen....så laver de da et eller andet fornuftigt! Ej her hos os deles vi pænt om madlavning og der forefindes ikke nogetsomhelst der indeholder alkohol i vores hjem :D
    Rent genetisk må kvinden nu alligevel være kommet først. Hvis man skal se på kromosomet hos kvinden der er xx og mandens der er xy. Under mandens y ligger der et x. Det betyder at hvis det lille foster under undfangelsen var ment til at blive en dreng med xy - og det skrøbelige y kromosom ikke overlever, bliver det til en pige med xx.

    Om det så er derfor, at det her hos os, er mig der står for alt mht grill/bål, salater, dressinger og kød og brød, ja det har jeg ikke fundet beskrevet nogen steder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    arh...det du skriver med xx og xy er nu ikke helt rigtigt...
    alle ægceller har et x, mandens sæd har så enten et x eller et y....
    Derfor bliver fosteret så enten xx eller xy, alt efter hvilken sædcelletype der lige var hurtigst på aftrækket.
    y'et er et lille kromosom som primært indeholder gener med betydning for udvikling af hankøn... så på den måde har du ret i at hunkønsudviklingen er "default" - man bliver kvinde som udgangspunkt, med mindre man har et y kromosom, der styrer tingene i mandlig retning....

    mht til grillingen... ja her i huset er det altid manden der er kokken... jeg er god til det søde køkken... kager og desserter.... men at lave sådan rigtig mad, det interesserer mig ikke en døjt. Gemalen derimod synes det er meget sjovere end af fisle rundt med sukkersager, så det passer meget fint... vi har en arbejdsfordeling: han laver maden, jeg tager på af den...
    Og kuglegrillen er i gang på alle tider af året, inkl juleanden, vi elsker mad lavet på grill.

    Hvorfor det næsten altid er mænd der laver grill og bål mad??
    Mon ikke det er noget ur-instinkt?
    "mig stor jæger, mig dræbe bytte, mig bringe kød til bål, mig stege kød på bål, mig p**** på bål bagefter" (og helt ærligt, vi kvinder bliver jo s**** sure hvis han laver det nummer inde på komfuret...)
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Taysha Ligesom der i biblen er 2 skabelsesberetninger, er det vist også i genisk forstand, blevet mere kompliceret http://www.dr.dk/Videnskab/Noter/2006/10/20150347.htm . Nu kan jeg selvsagt bedst lide min egen udlægning

    Og hvad vores forfædere gjorde mht bålmad/grilmad, så var det vist livsnødvendigt at begge køn var lige gode. For mens mændene drog på jagt og lavet mad over bål. blev kvinderne hjemme i lejeren - og lavede mad over bål. Begge køn klarede det fint uden webergrill
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    X eller Y, jeg har nu hørt at manden blev skabt først, men mente han kunne gøre det bedre, og det blev så kvinden

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Taysha Ligesom der i biblen er 2 skabelsesberetninger, er det vist også i genisk forstand, blevet mere kompliceret http://www.dr.dk/Videnskab/Noter/2006/10/20150347.htm . Nu kan jeg selvsagt bedst lide min egen udlægning
    ok, ja det var den forsimplede version jeg skrev i kommentaren
    Du har helt ret i, at det er meget mere kompliceret, det var bare den bemærkning om, at mænd har et x gemt under y'et, og at et foster kan gå fra at være xy til at være xx som jeg reagerede på.

    Men du har naturligvis ret i, at det ikke er kromosomerne i sig selv, der styrer noget som helst, det er de gener, der sidder på kromosomerne (og visse andre faktorer end generne, hvis vi skal være præcise og ja, som det link du henviser til beskriver, så kan der ske gen fejl, så et gen kommer til at sidde et forkert sted og lave kludder i alt.

    Jeg kan mærke min indre genetiknørd rejse hovedet og tror hellere jeg må stoppe nu. Inden det bliver alt for langt og offtopic....
    For dem der er særligt interesserede i den specielle genfejl som er nævnt i dr's artikel i linket ovenfor, så er der en glimrende artikel på pubmed om undersøgelsen af transgene mus:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2...ct&holding=npg




    For at hoppe tilbage til grillningen: har I prøvet at grille i snevejr? Vi havde et år, for nogle år siden, til nytårsaften det herligste snevejr med store hvide pluffflager dalenden ned, men lige over grillen, det tøede de naturligvis og blev til damp, steg til vejrs og frøs til sne og faldt ned igen, i helt små fnug - så vi havde sådan et lille lokalt snevejr kørende lige over grillen, med helt små fnug midt i alle de store hvide... det var så utroligt lflot!
    Sidst redigeret af taysha : 12-05-2012 kl. 20:10 Årsag: jeg kan stave. Engang i mellem.
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af taysha Se meddelelser
    For at hoppe tilbage til grillningen: har I prøvet at grille i snevejr? Vi havde et år, for nogle år siden, til nytårsaften det herligste snevejr med store hvide pluffflager dalenden ned, men lige over grillen, det tøede de naturligvis og blev til damp, steg til vejrs og frøs til sne og faldt ned igen, i helt små fnug - så vi havde sådan et lille lokalt snevejr kørende lige over grillen, med helt små fnug midt i alle de store hvide... det var så utroligt lflot!
    Suuuukkkk....det havde været helt fantastisk, hvis I havde filmet det. Dét gad jeg nemlig godt se
    Så bare engang i vejrudsigten, at de kastede et krus vand i luften, og det frøs med det samme, og dalede ned som sne - superflot
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Vi griller hele året, også i sne, regn og blæst. Når det er meget frostvejr skal der dog beregnes lidt ekstra tid p.g.a. nedkølingen af grillen, men resultatet bliver nøjagtigt ligeså godt.

    Nu har jeg godt nok ikke noget billed fra grillning i snevejr, men eet fra sidste år, hvor vi havde vores familiekomsammen, og hvor vi har en tradition at spise "natmadspølser", inden de sidste går hjem. Det var ved 23-tiden, og rigtig hyggeligt, selvom det regnede, var bælgmørkt, men det var dejligt lunt alligevel. Og så er det jo rart, der lige var en kasket med ledlys i gemmerne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •