Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Hvor længe er man ung

  1. #11
    jannie Gæst
    Jeg kan godt føle mig ældre end jeg er ind i mellem men det er fordi jeg spreder mig over så mange spændende ting Nogen gange får jeg mere energi af det og føler mig yngre men så siger kroppen JAnnie du er altså 53 år nu så sæt farten ned Det er en klog farmor du har der har sagt disse ord og dem vil jeg da tage til mig

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Eller med andre ord ( Halfdan Rasmussen)

    Man er gammel, når man bukker sig ned for at snøre sine snørebånd og tænker, er der andet jeg kan lave når jeg alligevel er dernede.
    Ja, sådan tænker jeg, når jeg har ondt i ryggen - og også de 3 gange, jeg har været gravid.
    Knus Rita

  3. #13
    broderisten Gæst

    da jeg var 15

    sagde jeg til min faster, der dengang var en oldsag på ca 60, at jeg ville blive mindst 95. Jeg håber sandelig ikke jeg kommer til at hænge på det udsagn.
    Dengang tænkte jeg kun på tallet, i dag tænker jeg kun på, hvad der er i det.
    Jeg blev 62 igår, og jeg føler mig som var jeg allerede 95, så måske skulle jeg tælle baglæns nu fra 95 til ?

    broderisten

  4. #14
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af broderisten Se meddelelser
    sagde jeg til min faster, der dengang var en oldsag på ca 60, at jeg ville blive mindst 95. Jeg håber sandelig ikke jeg kommer til at hænge på det udsagn.
    Dengang tænkte jeg kun på tallet, i dag tænker jeg kun på, hvad der er i det.
    Jeg blev 62 igår, og jeg føler mig som var jeg allerede 95, så måske skulle jeg tælle baglæns nu fra 95 til ?

    broderisten

    broderisten,

    Du må simpelthen kende dette citat af Mark Twain:

    "Livet ville være uendeligt meget lykkeligere, hvis vi blev født firs år gamle og langsomt nærmede os atten."


    Men i lyset af de smukke ord, som Tico begyndte emnet med, kan jeg altså også vældig godt li' dette citat af Mark Twain:

    "Et menneske kan ikke trives, uden at give sig selv lov"

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Man er nok kommet i det filosofiske hjørne hva`Strikketøsen . Jeg tror der er uanet mange måder at blive ældre/gammel på. Afhængig af helbredet, personlighed, livsbane/historie.

    Men generelt tror jeg - en god alderdom er en aktiv alderdom.
    - At fortsætte med at være nysgerrig.
    - At kunne lade sig rive med.
    - At sænke kravene og forventningerne til sig selv.
    - At glæders over det man kan.
    - og ja, alderdommen er vel den egentlige rejse gennem livet
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her kan godt tåle at se dagens lys igen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    cubik Gæst
    Hvor det sandt.

    Min morfar sagde altid, "man er ikke ældre end man selv vil være"....så jeg er stadig meeeeget ung

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •