Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Hvor længe er man ung

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    119

    Hvor længe er man ung

    Fandt lige denne på Dis-Danmark - synes den er ret god og ville derfor dele med jer:

    Hvor længe er man ung?
    Ingen bliver gammel af bare at leve et vist antal år.
    Mennesket bliver gammelt, når det svigter sine idealer.
    Huden får rynker af årene,
    Men sjælen får rynker af at begejstringen sygner hen –
    det er ikke årene,
    men bekymring, tvivl, svigtende selvtillid og mismod,
    som standser åndens vækst.
    Du er så ung som din tro, så gammel som din tvivl,
    Så ung som dit håb, så gammel som din håbløshed.
    Så længe du har dit modtager-apparat i orden
    og kan modtage budskab fra mennesker,
    fra jord og fra himmel, om skønhed, storsind og kraft,
    så længe er du ung.
    Men når alle de usynlige telegraftråde er blæst ned
    - - - da er du gammel.

    Over general Mac Arthurs skrivebord, i Manilla, fandt krigskorrespondenten ovenstående i glas og ramme.
    Tid - er det bedste, du kan give et andet menneske


  2. #2
    OPR1 Gæst
    Det er så sandt som det er skrevet - kommer det her fra hende, der nægter at blive gammel


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er gammel når jeg skal rejse mig fra stole

    Jeg er gammel når benene ikke vil ud af sengen..

    Jeg er gammel når jeg ser på min dåbs attest...

    Ååå hvor er det godt jeg ikke husker så godt mere, så jeg glemmer jeg er gammel, når jeg er kommet ud af sengen og op af stolen.

    Så er jeg 17 år igen, og siger kom an verden vi tager lige et par liv tag igen og lære noget nyt igen i dag.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Mosterkoster Gæst
    Eller med andre ord ( Halfdan Rasmussen)

    Man er gammel, når man bukker sig ned for at snøre sine snørebånd og tænker, er der andet jeg kan lave når jeg alligevel er dernede.

  5. #5
    strikketøsen Gæst
    Tak Tico,

    Det var da nogle skønne bevingede ord, du dér kom med!

    Jeg må vist lige have en "alvorlig snak" med mig selv .. .. .. ..

  6. #6
    klasus Gæst
    Min gamle farmor sagde altid:

    Jeg er stolt af min alder - hver gang jeg fylder år betyder det at jeg er blevet 365 dage mere erfaren og formentlig også klogere - jeg har ikke noget imod at fortælle hvor gammel jeg bliver på min fødseldag - for alternativet til ikke at blive et år mere, er en kasse med låg!

    Hun blev 94, læste engelsk som 70-årig, lærte bundmageri som 80-årig og startede på et sykursus som 90-årig (hun var dameskrædderinde), og da jeg spurgte hvorfor, svarede hun blot, at det var nemmere, at rette fejlene hos de andre med det sammen, end at de skulle komme til hende når skaden var sket - behøver jeg at sige, at hun var jyde
    Jeg lever derfor selv efter devisen - Den dag jeg ikke længere kan lære, er dagen med kassen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    119
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Min gamle farmor sagde altid:

    Jeg er stolt af min alder - hver gang jeg fylder år betyder det at jeg er blevet 365 dage mere erfaren og formentlig også klogere - jeg har ikke noget imod at fortælle hvor gammel jeg bliver på min fødseldag - for alternativet til ikke at blive et år mere, er en kasse med låg!

    Hun blev 94, læste engelsk som 70-årig, lærte bundmageri som 80-årig og startede på et sykursus som 90-årig (hun var dameskrædderinde), og da jeg spurgte hvorfor, svarede hun blot, at det var nemmere, at rette fejlene hos de andre med det sammen, end at de skulle komme til hende når skaden var sket - behøver jeg at sige, at hun var jyde
    Jeg lever derfor selv efter devisen - Den dag jeg ikke længere kan lære, er dagen med kassen.

    Sikken dog en frisk farmor
    Tid - er det bedste, du kan give et andet menneske


  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Klasus.Sikken en farmor

    Jeg ville ønske jeg havde det overskud.
    Det som jeg mærker mest med alderen, er at dagene er for korte, jeg får for lidt ud af dem. Og at hovedet er ved at sprænge af ideer, men fysikken har ikke kræfter til at følge med.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Sjovt Hulda, det var lige de tanker jeg havde her til morgen, før jeg så denne tråd.

    En ferie uge er slut - og hvad har jeg udrettet? Nada...

    Men, men; glem ikke det med den alder. Faktisk er det jo også lidt spændende og nyt, det der med at blive gammel. Ihvertfald har jeg ikke prøvet det før !
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #10
    minniesmor Gæst
    skønne ord Tico - jeg plejer at sige man er ikke ældre end man føler sig - jeg er ganske vist 49 år men hvad betyder det når jeg stadig kan være til gavn for nogen - intet - inden i er jeg jo stadig lige som Hundeuld 17 år - så hvad betyder alder - jeg har aldrig løjet om min alder og ønsker heller ikke at gøre det.

    knus fra en ung Minniesmor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •