Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Tusinde tak.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Tusinde tak.

    Meget fortravlet har vi været i familien her på det sidste. Der har været meget med oprydning på arbejde og dermed en masse garn, der skulle hentes hjem. Herudover skulle der lige nyt tag på - med håndværkere på kost (og de kunne kun snakke tysk - så det blev helt sjovt ind i mellem).
    Godt træt fik jeg da heldigvis set i posten omend det blev sent. For se lige hvad havde med.
    De skønneste mest bløde vanter fra Hundeuld. Tusinde tak. Jeg skal passe på dem, og de vil klæbe til mig - tro det. Jeg har nemlig kun et par acryl handsker, hvor den ene tommelfinger er trevlet halvt op.
    Det var jo ikke meningen, at jeg skulle have gaver...........men de kan ikke sendes tilbage.
    Tusinde millioner tak for både handsker og julehilsen, Hundeuld. Ufatteligt, at du kan nå så meget og tænke på os alle. Kan vi ikke komme i lære?
    Mange julehilsner fra Strikke Marie
    Vanter rok 1.jpg

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Du fortjener afgjort de dejlige vanter.
    Du har jo lavet et kæmpearbejde for Rokken med at slæbe garn hjem.

    *241*

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Ja, men jeg behøver ikke have noget for det.
    Vil lige fortælle lidt videre på historien.............vi har jo været mange om at rydde op - og øjnene ser forskelligt på alting. Det var kommet nogle for øre "at nogle bare slæbte afsted med alt muligt", så det blev sådan, at intet måtte fjernes alt skulle ses igennem - og nu ligger tingene i containere og venter på at blive kørt væk.
    Jeg har med næb og kløer kæmpet for at noget var bevaringsværdigt, men må nok se i øjnene at om måske ½ - 1 år når der skal ryddes op igen, så er der nok nye øjne, der synes, det er skrammel (her tænker jeg på vævesager), og så ryger det nok ud.
    Trist, trist, men sådan er det jo, når viden om vores håndarbejdskulturer har haft så ringe muligheder. Der er jo ikke mange, der ved hvad en søllestol f.eks. er eller skal bruges til. det ligner jo bare en pind med nogle brædder på. Eller svingler til en væv..............
    Godt vi nåede at redde bare en smule.
    -og jeg er meget meget glad for mine vanter. Har kun een gang før haft et pandebånd af hjemmespunden hundeuld (kartegarns spundet puddel - og det var noget biks at spinde - alt for korte fibre).
    Strikke Marie

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt at høre de er kommet frem, jeg tænkte på dig, på din 20 km cykeltur hver dag, hvor du endda har tid til at samle dåserne op og indløser dem.. hvor er det altså flot, både for vores natur og de social udsatte.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Jeg er meget glad for dem, Hundeuld.

    Hvad angår dåserne tænker jeg på, om der bliver drukket mindre efter jul?, for ellers bliver det da noget værre noget. Har allerede en lille kasse fyldt igen. der er ca. 4-8 stk hver dag - på en strækning, hvor der ingen gående er, kun få cyklende, så resten kører i bil. Håber ikke det er dem, der drikker.............måske er jeg lidt naiv?
    Ja, det var jo bare sådan et lille jule eksperiment.........tænk på hvor mange penge, der ligger og flyder.........man kunne jo blive en hel Joakim von And, hvis man startede tidligt nok i livet*220*
    Strikke Marie

  6. #6
    ingeborg Gæst
    Tillykke med vanterne.

    Der er simpelthen ikke noget bedre end at få en gave der er lavet specielt til en selv, og at det kommer som en overraskelse gør det hele meget bedre.

    Du har virkelig fortjent dem, men jeg kan godt forstå at du undrer dig over, at Hundeuld har tid til at tænke på alle os andre, når hun selv har så travlt. Men på det punkt ligner hun dig

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak Ingeborg, det var sødt sagt. Det luner godt i vinterkulden.
    strikke Marie(fkl

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Du har bestemt fortjent dem.....det var et stort stykke arbejde du lavede med det garn, og kørte det rundt i det ganske land, gjorde du også, så dem har du helt sikkert fortjent!!!!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •