Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Katte og lopper

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Katte og lopper

    Til alle Jer der også synes det koster kassen at loppebehandle vore kære katte, som ynder at ligge i vore senge og snue hele dagen, er her et lille tip.


    Advantage Vet til katte under 4 kg. koster 165 kr. for 4 pipetter med hver 0,4 ml. = 4 behandlinger = 41,25 pr. behandling.

    Advantage Vet til hunde 25-40 kg. koster 189 kr. for 4 pipetter med hver 4,0 ml. = 10 behandlinger pr. pipette x 4 pipetter = 4,73 kr. pr. behandling. (priserne er oplyst af mit lokale apotek d.d.)

    Du sparer altså 36,52 kr. pr. kat pr. behandling, og det bliver jo til noget, når man som os har 4 af slagsen.
    (hvad kan man ikke købe af garn for de penge )

    Eneste ekstraudgift er en lille sprøjte med kanyle til 5 kr. som kan købes på apoteket sammen med loppemidlet.

    Har man katte over 4 kg. der skal have 0,8 ml. pr. behandling, så suger man bare det op. Når man har brugt hvad man skal, og der måske er noget tilbage, så sæt et stykke tape over det lille hul kanylen har lavet, og så er den klar til næste gang.
    Med lidt snilde kan man også suge væsken op af det lille hul, som man laver med låget, og så kan man sætte proppen på igen. Husk bare, at hullet eller låget skal ligge opad, så der ikke løber noget ud.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan flere garn penge
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Katte, hunde og deres loppecirkus!! Heldigvis har min mor kun udekatte (halvvilde/halvtamme). Men det er sket, at en af dem har listet sig indenfor. I skulle vide et postyr engang min mor fandt en af dem inde i sin seng. Hele soveværelset blev endevendt og gennemstøvsuget (også sengen). Alt sengetøj + madras var ude til luftning/rystning og bankning.

    Hundelopper går heldigvis ikke på mennesker. Vores hunde fik altid et loppehalsbånd og vi børstede noget pulver ind i pelsen på dem.

    I midten af 1970'erne (mens min mormor stadig levede) havde vi vores meget specielle kat, Pjevs (halv perser/ halv alm. husmandskat). Min mormor kunne bruge timer, når hun besøgte os, på at sidde og børste katten og fange lopper på den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Hennie Bille Gæst

    billig løsning mod lopper

    Jeg brugte før Frontline men er nu gået over til Isopropylalkohol fra Matas det koster ca. 30 kr for en ½ liter og virker lige så godt.
    En bedre løsning er: ovenpå foderet til katten strøs lidt hvidløgspulver ikke hvidløgssalt, hvidløgspulveret gør at lopperne ikke søger til katten (hunden) og de fleste katte spiser maden med velbehag.

  5. #5
    Hennie Bille Gæst

    Katte - hundelopper

    hej
    Jeg har brugt isopropylalkohol, der indeholder næsten det samme som frontline vet, Men det bedste og billigste middel er hvidløgspulver ovenpå kattens (hundens mad) det udsender en duft gennem huden som holder lopperne væk,
    Da jeg selv har 4 katte og 1 hund og midlet har virket taler jeg af erfaring.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hundelopper går heldigvis ikke på mennesker. Vores hunde fik altid et loppehalsbånd og vi børstede noget pulver ind i pelsen på dem.
    Hundelopper kan nu godt lide mig og har fået mange bid i tidernes løb så jeg er derfor altid klar over hvis vores hund eller kar har lopper
    Kig gerne forbi min blog

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •