Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 43

Emner: Link til sider om hakning

  1. #21
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af jannie Se meddelelser
    Tak for linkene De er gode så nu er der vist ingen undskyldning for at gå i gang

    Har du god tid så hop ind på siderne. i indslag nr. 1.

    Jeg vil kikke mere her http://www.kimguzman.com/ den ene video efter den anden.


    Jeg har ALDRIG hakket ( kun kød i en maskine)

    så et par ??????? jeg gerne vil have svar på.

    Kan se de bruger en ret stor nr. hæklenål i forhold til garnet, skal den være str. i nr. som den man ville bruge når man hækler?????

    Rib hakning giver det en elastisk rib,1 ret 1 vr, ja det hedder det vel ikke?, som kan bruges til vanter og strømper???????

    Hvad hedder den første række på dansk???????

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Link til sider om hakning

    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Har du god tid så hop ind på siderne. i indslag nr. 1.

    Jeg vil kikke mere her http://www.kimguzman.com/ den ene video efter den anden.


    Jeg har ALDRIG hakket ( kun kød i en maskine)

    så et par ??????? jeg gerne vil have svar på.

    Kan se de bruger en ret stor nr. hæklenål i forhold til garnet, skal den være str. i nr. som den man ville bruge når man hækler????? det komme an på om man hakker løst eller stramt, prøv dig frem det kommer også anpå hvad det er for noget garn man skal bruge, brug din erfaring fra strik eller hækling

    Rib hakning giver det en elastisk rib,1 ret 1 vr, ja det hedder det vel ikke? , som kan bruges til vanter og strømper???????jo det hedder det, nej det bliver ikke så elastisk som strik, så det skal man bare lige huske når man slår masker op, at man skal have lidt flere masker og så er der jo forskel på garn, noget kan være mere elastisk end andet.

    Hvad hedder den første række på dansk???????
    den første række i hvad???
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #23
    nette strik Gæst
    Første række efter lm opslagningen, hvordan laves den og hvad hedder den?

    jeg fandt lige denne gode side, http://www.crochetkim.com/videos/7.html men mangler jo navnene på dansk, ikke alt kan vel direkte oversættes.?

    Det ville være en stor hjælp med en dansk side på samme måde.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du skal bare stikke nålen ned i luftmaskerne og samle dem allesammen op på pinden. Derefter hækler du tilbage gennem alle maskerne til du kun har 1 maske på pinden. Så samler du op og hækler tilbage igen.

    Jeg kalder dem bare en opsamlings- og en tilbagehæklingsrække.

    Kig på tegningerne i min brugsanvisning til strikkehækling. Det er det samme (bortset fra at du ikke skal vende arbejdet).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du skal bare stikke nålen ned i luftmaskerne og samle dem allesammen op på pinden. Derefter hækler du tilbage gennem alle maskerne til du kun har 1 maske på pinden. Så samler du op og hækler tilbage igen.

    Jeg kalder dem bare en opsamlings- og en tilbagehæklingsrække.
    Tak Lene.
    Jeg er godt med på hvordan det gøres, det ser jo meget let ud på videoerne. jeg strikker swing og kikker hak, ja det er en god blanding.
    det er for at lære de helt rigtig navne, vil også gerne lære det på engelsk det kan jeg finde flere videoer som på dansk, det er jo fag ord man ikke lige kan slå op i en ordbog.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Tak for gode links, især dette synes jeg er godt når jeg er nybegynder. Meget pædagogisk forklaring på de grundlæggende ting

    http://www.crochetcabana.com/specialty/tunisian.htm

  7. #27
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Har du god tid så hop ind på siderne. i indslag nr. 1.

    Jeg vil kikke mere her http://www.kimguzman.com/ den ene video efter den anden.


    Jeg har ALDRIG hakket ( kun kød i en maskine)

    så et par ??????? jeg gerne vil have svar på.

    Kan se de bruger en ret stor nr. hæklenål i forhold til garnet, skal den være str. i nr. som den man ville bruge når man hækler?????

    Rib hakning giver det en elastisk rib,1 ret 1 vr, ja det hedder det vel ikke?, som kan bruges til vanter og strømper???????

    Hvad hedder den første række på dansk???????
    det jeg kan finde er navnet en simpel maske, er det rigtig?og den begynder man med uanset hvilket mønster man fortsætter i.???????
    ja, jeg er jo helt grøn i dette

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Link til sider om hakning

    nu ved ikke lige hvad de mener med simpel maske, men jeg tror det kan være den der bliver kaldt énkrogshakning ligner den den her?

    M_1.jpg
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  9. #29
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    nu ved ikke lige hvad de mener med simpel maske, men jeg tror det kan være den der bliver kaldt énkrogshakning ligner den den her?

    M_1.jpg
    Ja, det er den,
    http://www.youtube.com/watch?v=oQTDr...feature=relmfu hun kalder den en tunesisk simpel maske.

    Kan også se der er to forskellige vrang masker, og at det er op til en selv hvilken man vil bruge. hvilken bruger du ? eller måske hvilken bruger du oftes?

    Tror jeg vil lave mig en lille prøve med de forskellige så jeg lige kan lære at kende forskel på dem, og hvad der er hvad, ret og vrang ligner jo meget strikket . men mange af de andre kender jeg ikke.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Link til sider om hakning

    jeg bruger den første hun viser, den er også med i min bog.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •