Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Silver Read Strikkemaskiner

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    44

    Spørgsmål Silver Read Strikkemaskiner

    Jeg regner med at det er rigtigt forstået, at man stadig kan købe Silver Read Strikkemaskiner, som er nye. De produceres vel stadig.
    Kan nogen af jer svare mig på: I hvilken grad er Silver Read maskinerne automatiske? Hvor meget skal man gøre selv og hvor meget klarer maskinen?
    Hvad med - f.eks. - den nyere SK 840 elektronisk? Er der nogen, der kender den?
    I hvilken grad er den automatisk. Skal man stadig selv skubbe slæden? Hvis der er nogen, der kan afklare et eller flere af disse spørgsmål får de et stort . . .

  2. #2
    JanJac Gæst
    Jeg har ikke en elektronisk strikkemaskine, men ved dog at elektronisk ikke er det samme som fuldautomatisk, dvs. hvis du ikke vil skubbe slæden selv, skal du anskaffe en motor til maskinen. At den er elektronisk mener jeg betyder, at den kan programmeres til det du vil strikke vist nok ved hjælp af computer og programmet designa knit.

    Har du prøvet at læse på siver-reeds hjemmeside her:

    http://www.knitcraft.com/silver/silver_machines.php

    Janne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    44
    Ja tak JanJac, dén hjemmeside kender jeg ud og ind. Der sidder jeg tit og drømmer . . . .
    Men jeg tror også, at du har ret i at elektronisk er én ting og automatisk noget andet.
    Det er heller ikke fordi jeg ikke vil skubbe slæden selv, men jeg er blot nysgerrrig efter at vide, om der fås automatiske strikkemaskiner til private.

  4. #4
    JanJac Gæst
    Både ja og nej - det kræver som tidligere nævnt tilkøb af en motor, men der fås da motor til maskinerne. Ved nogle der har det. Jeg vil sige at det er ikke lige det jeg drømmer om for jeg kan hurtigt få mere fart på slæden end godt er og så skal jeg jo pille op. Det er ikke det sjoveste.

    Janne

  5. #5
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tingerete Se meddelelser
    Ja tak JanJac, dén hjemmeside kender jeg ud og ind. Der sidder jeg tit og drømmer . . . .
    Men jeg tror også, at du har ret i at elektronisk er én ting og automatisk noget andet.
    Det er heller ikke fordi jeg ikke vil skubbe slæden selv, men jeg er blot nysgerrrig efter at vide, om der fås automatiske strikkemaskiner til private.
    Jeg kender ikke lige den strikkemaskine du nævner; Men du kan sagtens købe andre mærker, der kan stå og strikke helt af sig selv, bare du sætter den igang med programmet og stikkontakten.De sælges også til private.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Silverreed Sk 840 elektronisk, bliver brugt sammen med et computerprogram der hedder DesignaKnit. Du kan strikke uden Designaknit på dem, men så bliver det uden mønstre.
    Som andre også har sagt, så må du selv køre slæden frem og tilbage på de fleste maskiner.
    lis ai: Har du noget billede af de maskiner, der strikker uden håndkraft?
    de venligste hilsener fra
    hulda

  7. #7
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    Silverreed Sk 840 elektronisk, bliver brugt sammen med et computerprogram der hedder DesignaKnit. Du kan strikke uden Designaknit på dem, men så bliver det uden mønstre.
    Som andre også har sagt, så må du selv køre slæden frem og tilbage på de fleste maskiner.
    lis ai: Har du noget billede af de maskiner, der strikker uden håndkraft?
    Nej jeg har ingen billeder af maskinen; Men min tidligere svigerinde købte allerede for 15 år siden en maskine med motor. Og sidste år fortalte en af mine "garnpushere", at hun lige havde købt en sådan maskine hjem til privaten. Hun er desværre gået på pension nu for ellers kunne jeg måske ha`fået et billede af hende. Hvis jeg møder hende skal jeg spørge.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    lis ai: Hvis det er en maskine med motor, så ved jeg hvad det er. Det er en dyr affære, motoren koster vel ud mod de KR.15-20.000

    Af dem som jeg kender, og som har motor til sin maskine, siger de fleste, at de bruger den meget lidt.
    For det første, siger de, at den larmer, for det næste, den strikker langsomt, og for det tredie, at den stopper, bare det er den mindste "kurre på tråden". Og dertil kommer, at man skal have god plads i sit arbejdsværelse, da en sådan fylder meget.

    Se her:
    http://www.youtube.com/watch?v=cuiud...eature=related

    Mon det så er den investering værd? Forløbig, satser jeg ikke på en sådan.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    44
    Tak for alle jeres svar. De var meget informative. Lige, hvad jeg havde brug for at vide.
    Pt har jeg en rigtig god maskine, - en grovstrikker, som er meget enkel.
    Engang når jeg kommer til penge kunne jeg virkelig tænke mig en elektronisk strikkemaskine.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    30 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    44
    PS. : Hulda, har du nogen erfaring med Silverreed Sk 840 elektronisk eller har du hørt noget godt eller skidt om den? Det er jo den, jeg sidder og drømmer om . . . .

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •