Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Dekorationsmaterialer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

    Dekorationsmaterialer

    Jeg har været en tur rundt på matriklen i det gode vejr og fandt lidt forskelligt i flotte farver. Desværre er det ikke langtidsholdbart, så jeg har dyppet det i smeltet stearin i håb om at det forlænger fornøjelsen. Tingene skal bruges til udendørs dekorationer.
    Jeg smeltede nogle hvide lyserester i en konservesdåse på brændeovnen og så var det bare at dyppe tingene - meget enkelt, men jeg ved ikke, hvor holdbart det er så det er et forsøg.
    Fra venstre blade fra fuglekirsebær, store tjørnebær, bøgeblade, hyben fra hunderose, 3 japanske kvæder, nederst til højre immerbær blade og 3 egegaller.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Glæder mig til at høre om holdbarheden. Jeg har endnu til gode at prøve. Smukke materialer, du fandt
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Smukke sager, du har fundet.

    Jeg har med vilje, ikke fundet frem endnu, men hvis det "holder sig", som du går, vil jeg da prøve.

    Held og lykke.
    supersine669

    carpe diem

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har ingen forstand på det, men jeg mindes en blomsterdekoratør i Odder, som brugte elefanthud til sådan noget. Bare en idé.
    Knus Rita

  5. #5
    Birgitma Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Jeg har ingen forstand på det, men jeg mindes en blomsterdekoratør i Odder, som brugte elefanthud til sådan noget. Bare en idé.
    Ja det er rigtigt at b.l.a blomstehandler bruger elefanthud, så at tingene kan holde sig.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Håber du følge op på det, for jeg er godt nok nysgerrig
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg ved godt at den 'rigtige' måde at gøre det på er elefanthud, men nu stod jeg lige dér - en søndag eftermiddag - uden elefanthud og så måtte jeg jo finde på noget.
    Voks og stearin kan forhindre frisk træ i at tørre ud og revne i enderne, så jeg tænkte at det også kan forhindre mine fund i at tørre ud. Det er straks mere tvivlsomt om ikke frosten vinder - bærrene vil sikkert rådne og voksen måske knække af i kulde. Det vil vise sig.............
    Jeg skal huske at tage et par billeder af de færdige dekorationer og følge op på eksperimentet hen af vejen - så må vi se hvor længe farverne holder eller hvor lang tid der går før det hele klasker sammen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Her kommer så lige en opfølgning på mine eksperimenter.
    Konklusionen er at det kan ikke anbefales.
    De fleste af paradisæblerne er krympet inde i voksen, så der er hvide pletter, der hvor bær og voks ikke længere rører hinanden.
    Bladene så fine ud men de er blevet alt for skrøbelige og falder fra hinanden for det mindste.
    Alt har stået koldt men frostfrit siden jeg lavede dem.
    Så blev vi så kloge......

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tak skal du have for den oplysning, så er vi andre fri for at lave det engang til ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    klasus Gæst
    Jeg bruger elefanthud, som kan købes hos nogle havecentre, supermarkeder og farvehandlere, og kan godt anbefale det.

    Dekorationerne ser selvfølgelig lidt "trætte" ud efter 4 uger, men bestemt ikke mere end de stadig er præsentable - Jeg har kun snebær i dem der står her, så I må nøjes med at se udviklingen af dem


Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •