Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: søger læremester

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406

    søger læremester

    Jeg søger en på Mors der kan lære mig at sy med perler.
    Jeg har indtil flere opskrifter men er desværre af den type mennesker der lærer bedst ved at SE hvordan tingene bliver gjort.....
    Nogen der ved om der sidder en herinde som ville kunne undervise mig ?? Bare tilpas meget så jeg kan lave lidt mobil pynt og et julehjerte eller 2 ???

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Er det glaperler du mener?

    Har du prøvet youtube?

    Sådan lærte jeg at strikke... *GG*

    http://www.youtube.com/watch?v=mQxUq1_cyZc
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Ja. Det er grønlænderperler jeg mener. Nej har ikke prøvet det men vil gøre det en regnvejrsdag hvor jeg ikke skal andet ;-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Vi er ikke så mange der syr med perler - og jeg kan ærligt talt ikke huske om der er nogen der bor på Mors ;-) Men får du mod på at kaste dig ud i det selv, så er du altid velkommen til at spørge herinde om tvivlsspørgsmål, hvilket vi plejer at være ret søde til at svare på ;-)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jamen jeg er IKKE et sekund i tvivl om, man kan finde god hjælp herinde.. Men det løser IKKE mit problem med jag lærer bedst hvis jeg kigger og lytter samtidig. At læse er ikke altid nok for mig. Men jeg må jo prøve når jeg får modet ...

  6. #6
    JanJac Gæst
    Ellers må du komme på gæste-visit i Krea Vendel. Både Puskram og jeg kan sy med perler.

    Janne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Jeg ville prøve med et begyndersæt - der er tegninger med, så man kan se hvad de mener.

    Det er ret nemt og jeg lærte selv et par teknikke på den måde.
    Jeg bor endnu længere væk, så kan desværre heller ikke hjælpe "live" men jeg vil virkelig anbefale begynderpakkerne og de gode illustrationer der følger med.
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hvor købes sådanne begyndersæt ?? Vores lokale hobbyforretning er IKKE særlig velassorteret....
    Min datter er faldet pladask for nogle bittesmå mobilvedhæng der skal syes om en perle og jeg ville så gerne jeg kunne Men det ser noget kompliceret ud når jeg læser på det... Har købt en 3 - 4 stykker men de ligger fortsat i deres pose

    Hvor langt oppe ligger Krea-vendel ??

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er forskellige steder i Vendsyssel privat hos medlemmerne. Næste gang er det helt i Frederikshavn hos Birgitma.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hmm.Det tager minimum 2,5 time for mig at køre derop. Læste lige "perler skåret ud i pap" Prøver lige stenbodens online kursus en dag i nærmeste fremtid

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •