Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Doule doo

  1. #11
    strikketøsen Gæst


    Indtil videre har jeg kun lavet 2 kort med brug af double do'en, som jeg købte for nogen tid siden.

    Her er de begge:

    lottekort 006 - Copy.jpg og kort 006 - Copy (2).jpg

    Det første var mit allerførste forsøg på at stencilere og udskære visse segmenter i hånden bagefter. Det blev brugt til en 50 års fødselsdag.

    Det andet er dét julekort, jeg har lavet til Rokkens kortkonkurrence.
    Der er det julevinduet, hvor ruderne er skåret ud med håndkraft - efter at julevinduesstencilen er kørt gennem double do'en.

    Jeg skal eksperimentere meget mere med double do'en i fremtiden.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser


    Indtil videre har jeg kun lavet 2 kort med brug af double do'en, som jeg købte for nogen tid siden.

    Her er de begge:

    lottekort 006 - Copy.jpg og kort 006 - Copy (2).jpg

    Det første var mit allerførste forsøg på at stencilere og udskære visse segmenter i hånden bagefter. Det blev brugt til en 50 års fødselsdag.

    Det ene er dét julekort, jeg har lavet til Rokkens kortkonkurrence.
    Der er det julevinduet, hvor ruderne er skåret ud med håndkraft - efter at julevinduesstencilen er kørt gennem double do'en.

    Jeg skal eksperimentere meget mere med double do'en i fremtiden.
    Hvor har du købt de 2 stencils, der er brugt til kortene?
    Mange hilsener

    Kastanje

  3. #13
    strikketøsen Gæst
    Kastanje,

    Uha - jeg kan have købt mine stencils fra flere steder.
    Faktisk har jeg købt "kirkevindues-stencilen" af Birgitma - fordi hun havde 2 af dem.

    Den anden er - om jeg husker rigtigt - en Joy-stencil. Joy-stencils laves i flere forskellige slags og sælges bl.a. her:

    www.jacobi.nl
    - du skal ned under "Templates" men det koster en del i porto, så der skal man helst købe en del ad gangen.
    www.hobbybiksen.dk
    - se under Udsalg/tilbud og så stencils eller blot under stencils - Hun har et kæmpestort udvalg og 10 sider med stencils på tilbud.
    http://www.hobbyisten.dk/group.asp?group=52
    http://www.fruhansenshobby.dk/varer....262&subkat=264

    Efterhånden har jeg anskaffet mig så mange forskellige, at der er rigeligt at "lege med" - nogle kan bruges i double do'en, men en del må der lyskasse til
    - f.eks. hvis der er flere motiver på een stencil og du kun skal bruge noget af motivet til et bestemt kort.

    Her er et par billeder af nogle af mine stencils - men de har formeret sig i mellemtiden - og i begyndelsen var det ikke let at få styr på mine stencils,
    for jeg havde en "gæst" og han vidste godt, hvor min interesse var henne og derfor lagde han sig selvfølgelig dér:

    hobbyting 001.jpg og hobbyting 004.jpg

    Men så fik jeg placeret ham i en stol og her er så et bedre overblik:

    hobbyting 003.jpg og hobbyting 006.jpg


    På sidste billede er de 2 nederste stencils (som ikke er udpakkede heller) af mærket Joy.

    Sidst redigeret af strikketøsen : 25-10-2009 kl. 13:56 Årsag: Tilføjelse

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Uha uha...du skulle aldrig have vist mig alle de stencils....nu kribler det helt vildt i fingerene på mig! Jeg vil kigge lidt i linkene, og hvis jeg køber noget, siger jeg bare til min mand, at det var dig der lokkede
    Mange hilsener

    Kastanje

  5. #15
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Uha uha...du skulle aldrig have vist mig alle de stencils....nu kribler det helt vildt i fingerene på mig! Jeg vil kigge lidt i linkene, og hvis jeg køber noget, siger jeg bare til min mand, at det var dig der lokkede
    Det er bare helt i orden! Han kan jo ikke "nå" mig herinde ...
    Og jeg har jeg haft ry af at være en "frister" med links herinde. Det er også bedre, end at skulle købe selv hele tiden.

  6. #16
    Rysse Gæst
    Disse kort er også lavet med double do. Se indlæg 7. http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=17758

  7. #17
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Disse kort er også lavet med double do. Se indlæg 7. http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=17758

    Ja - men der er brugt de stencils, som kan skære skabeloner ud, ikke?
    Sådan nogle har jeg (desværre) ikke investeret i (læs: ikke også haft råd til at investere i .... ) endnu ! Jeg har set, at de koster en del mere, end de "almindelige" stencils.

  8. #18
    Rysse Gæst
    Ja det er de. Skære dies til Double do koster fra omkring 35 kr. pr. stk og op efter.

  9. #19
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Ja det er de. Skære dies til Double do koster fra omkring 35 kr. pr. stk og op efter.
    Rysse,

    Hvor køber du dine skære dies? Er det fra Holland?
    Jeg har set nogle - ret flotte - men prisen lå på kr. 150,- (kan dog ikke huske hvor ...

  10. #20
    Rysse Gæst
    De fleste skære dies jeg har er til Quickutz, men de kan sagtens bruges. De er væsentlig billigere og der er et meget større udvalg.

    Jeg har købt en del hos www.hobbyboden.dk Der er tilbud på nogle af dem i øjeblikket, så smut ind og kig. Jeg har også handlet en del fra denne norske side, men vær opmærksom på, at der kommer både told og moms på. Jeg havde dog købt så meget, at det stadig kunne svare sig. www.papirloftet.no

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •