Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Spørgsmål om garn

  1. #1
    FinnK Gæst

    Spørgsmål om garn

    Jeg var i Flensburg i sommers og stod uden for en garnforretning som ude på gaden, havde noget strømpegarn stående.
    Det var af den type som selv danner et mønster når det strikkes.

    Jeg er MEGET sikker på at garnet var delt op i strømpestørelser. 38-40, 42-44 etc. (eller 38-42, 44-48. Jeg er ikke sikker på intervallerne)
    Og det giver mening for mig, at et garnnøgle er lavet til en bestemt størelse strømper for at opnå det mønster som var producentens hensigt.

    Men nu er en bekendt af mig uenig i dette. Og betvivler tilmed at jeg overhovedet har set de garnnøgler opdelt efter strømpestørelse.

    Mon en af alle I kloge strikkeentusiaster kan be- eller afkræft min teori?

    På forhånd tusind tak for hjælpen
    /Finn

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg kan sige så meget jeg har aldrig set det.

    Men der kan have stået på nøglet nok til et par strømper i str ......
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Jeg har strikket rigtig rigtig meget af mange forskellige af de strømpegarn, der selv danner mønster og jeg har endnu aldrig set dem inddelt på den måde du nævner.

    Om en tysk garnfabrikant kan finde på det, kan jeg selvfølgelig ikke afvise, men det lyder ikke særlig logisk udfra at der skal være 50 gr. i et nøgle - og det kan næsten ikke lade sig gøre at afpasse det efter de forskellige str.

    Butikken kan måske have valgt at lave pakker med garn og mønster til de forskellige str. strømper - det har jeg nemlig set i et par butikker netop i Flensborg

  4. #4
    Isanna Gæst
    Jeg ved at Købmandsgården i Skerping - der mest er kendt for at sælge patchwork-tilbehør - har strømpegarn, der er hedder Jaquard xl, netop beregnet til de store herre-størrelser, for at striberne ikke skal blive for små, når der er flere masker på en omgang i forhold til de mindre dame- og børne-størrelser.

    Kan ikke lige huske producentens navn.

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Isanna Se meddelelser
    Jeg ved at Købmandsgården i Skerping - der mest er kendt for at sælge patchwork-tilbehør - har strømpegarn, der er hedder Jaquard xl, netop beregnet til de store herre-størrelser, for at striberne ikke skal blive for små, når der er flere masker på en omgang i forhold til de mindre dame- og børne-størrelser.

    Kan ikke lige huske producentens navn.
    Fabrikanten er Hjertegarn, men der står altså intet på banderolen om str.
    Det er det garn jeg lige har strikket til Timian af

    http://www.hjertegarn.com/data/image...-3399-3499.jpg

  6. #6
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af FinnK Se meddelelser
    Men nu er en bekendt af mig uenig i dette. Og betvivler tilmed at jeg overhovedet har set de garnnøgler opdelt efter strømpestørelse.
    /Finn
    Kunne du ikke finde ud af, hvilken butik det var, og så tjekke deres hjemmeside? Måske står der noget der.

    Kan du huske, hvor det var henne af i Flensborg?

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •