Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjemmelavet børnevæv

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2009
    Geografisk sted
    Tønder
    Indlæg
    11

    Hjemmelavet børnevæv

    Hej.
    Er der nogen der har en opskrift på hvordan jeg laver en væv til min datter? Jeg har engang selv haft en lille bord model, ca. 40 cm i bredden, men hvor man kunne dreje det vævede og trådede så man alligevel kunne væve 60-70 cm lange stykker.
    Det må da være muligt at lave sådan en selv...
    :0)
    Lisbeth

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Man kan også være heldig at finde dem på loppemarked eller i genbrugsbutikker.

    Jeg har fundet min børnevæv i en gengrugsbutik. Måtte eje den for jeg ønskede mig sådan én som barn
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du selv lavet en for det ville være sjovt at se og lærer.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2009
    Geografisk sted
    Tønder
    Indlæg
    11
    Hej.
    Nej, jeg fandt én i en tysk legetøjsbutik på nettet. www.mytoys.de og den var ikke engang særlig dyr. I mellemtiden har det med vævningen udviklet sig til et hjemmelavet strikkebræt og brikvævning, så der er gang i garnet her hjemme.
    :0)
    Lisbeth

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126
    Jeg mener at Aldi har børnevæve og strikkeringe på tilbud i den uge vi går i.
    Hvis du tænker positive tanker, vil du også skabe positive vibrationer, og det vil hurtigt brede sig til dine omgivelser.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Øv! Jeg får sådan en sort samvittighed, fordi jeg for længe siden havde min lille børnevæv med til vævnig og fik sat en trend på. Men jeg fik aldrig vævet noget på den og trenden er så slap. Jeg har prøvet at stramme den, men mine fingerkræfter er åbenbart ikke gode nok.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •